Kommunikativ supporttekniker till kund inom bank/finans
Help at work / Supportteknikerjobb / Stockholm
2011-07-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommunikativ supporttekniker till kund inom bank/finans" (publicerad 2011-08-02) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Help at work i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Sollentuna,
Täby eller i
hela Sverige Help at work
Publiceringsdatum2011-07-15Om företagetHelp at Work är bemannings och rekryteringsföretaget som skall få flest företag och människor att växa. Vi lägger stor vikt vid att sammanföra människors inneboende kraft och kompetens med företag och företagare som behöver - ja just det - hjälp på jobbet. Vi vill vara det självklara valet för dig som söker nytt jobb och därmed kan vi erbjuda marknadens bästa kandidater till våra kunder. Help at Work bemannar och rekryterar idag inom IT, sälj & marknad, ekonomi, administration och kundtjänst. Vi ses!
ArbetsuppgifterFör vår kunds räkning söker vi dig som vill arbeta som supporttekniker, vår kund verkar inom bank/finansbranschen och verksamheten är således mycket transaktionsintensiv. I rollen som supporttekniker kommer du tillhöra produktionssupporten och jobba med ärenden som kommer in via exempelvis kundsupport, mäklarborden samt från "back-office". Arbetet innebär till stor del felsökning och problemlösning och du bör därför tycka att det är roligt och spännande att vara den som driver arbetet framåt och att hitta lösningar på komplexa problem. Då arbetsbelastningen oftast är mycket hög är det viktigt att du besitter en god prioriteringsförmåga.
ProfilVi söker dig som:
• Har teknisk utbildning på minst gymnasial nivå
• Har någon form av relevant arbetslivserfarenhet
• Har goda kunskaper inom Linux samt erfarenhet från att arbeta i databaser såsom My-SQL och Oracle
• Har ett brinnande dataintresse och gärna ett finansintresse
• Tycker om att arbeta i ett högt tempo
Vi ser gärna att du har erfarenhet från en transaktionsintensiv bransch såsom bank/finans eller spelbranschen. Vår kund har en tekniskt sett mycket komplex verksamhet med många företagsspecifika system och det är därför mycket viktigt att du brinner för att lära dig nya tekniker och system. I grunden besitter du en bred teknisk kompetens och ett stort IT intresse.
Som person är du kommunikativ, stresstålig och har en fantastisk fingertoppskänsla när det kommer till att prioritera. Tjänsten är på heltid och du kommer till en början att anställas av Help at Work, På sikt finns mycket goda chanser till överrekrytering.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-07-29
Ange följande referens när du ansöker: 5
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktFöretagHelp at work
AdressHelp at work
Kungsgatan 37, 4 tr
11156 Stockholm
Jobbnummer 986127
Observera att sista ansökningsdag har passerat.