Kommunikativ problem manager
Riksdagsförvaltningen / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Riksdagsförvaltningen i Stockholm Önskar du ett utvecklande och varierande arbete i en modern it-miljö?
Riksdagsförvaltningens it-avdelning söker nu en processledare med teamkänsla och flerårig erfarenhet av processledning.
Publiceringsdatum2018-10-01ArbetsuppgifterSom problem manager kommer du att ansvara för och leda processen problem. I uppdraget ingår att bidra till it-avdelningen och enhetens verksamhetsutveckling genom att förvalta och utveckla våra arbetssätt.
I uppdraget ingår även att vara backup för incident manager, och du kommer att vara superanvändare av vårt ärendehanteringssystem.
Du rapporterar till enhetschefen.
KvalifikationerDu har goda tekniska kunskaper och flerårig arbetslivserfarenhet av processledning med erfarenhet av att leda operativa team.
Vi söker dig med
• flerårig erfarenhet som problem manager eller incident manager
• goda tekniska kunskaper
• administrativ förmåga
• kommunikativ förmåga
• förmåga att snabbt inhämta och delge information
• erfarenhet av process management inom it
• erfarenhet av att förvalta och utveckla processer inom ramen för ITIL
• certifiering inom ITIL.
Som person är du drivande och strukturerad samt lösningsorienterad. Du är en positiv lagspelare som gärna delar med dig av dina kunskaper till omgivningen. Du trivs i dynamiska arbetsgrupper och i en arbetsmiljö med högt tempo.
Svenskt medborgarskap krävs, eftersom anställningen är placerad i säkerhetsklass.
Svenskt medborgarskap krävs, eftersom anställningen är placerad i säkerhetsklass.
Vi erbjuder dig
Ett spännande och omväxlande arbete på en modern it-avdelning med hög kompetens och roliga utmaningar. Parallellt med våra leverenaser arbetar vi för att utvecklas oss själva och vårt arbetssätt och där kan ditt engagemang göra skillnad.
It-avdelningen består av cirka 120 medarbetare med uppdraget att tillhandahålla system och tjänster som stöder den parlamentariska processen och dialogen med medborgarna. Avdelningen är fördelad på tre enheter.
Riksdagsförvaltningens it-avdelning är en central del av det stöd som ges till kammaren, till riksdagens ledamöter och till den övriga myndighetsförvaltningen. It-avdelningens stöd är också ett viktigt inslag för kommunikationen med allmänheten.
• Anställningsform: Tillsvidareanställning
• Omfattning: Heltid
Kontakta oss
• Jessica Lexell, enhetschef it-verksamhetsstöd, 08-786 40 21
• Lars Eriksson, Saco, 08-786 40 00
• Ann-Charlotte Eklund, ST, 08-786 40 00
• Lars Vestberg, Seko, 08-786 40 00
Riksdagen är hjärtat i den svenska demokratin. Riksdagsförvaltningens uppgift är att skapa bästa möjliga förutsättningar för riksdagen och dess ledamöter. Det är ett unikt uppdrag vi är stolta över. Vi har spännande arbetsuppgifter där vi utmanas yrkesmässigt. Samtidigt har vi god balans mellan arbete och fritid. Våra värdeord kvalitet, kompetens och engagemang ger oss en gemensam riktning. Tillsammans ser vi till att demokratin fungerar.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagRiksdagsförvaltningen
AdressRiksdagsförvaltningen
Sveriges riksdag
10012 Stockholm
KontorsadressSveriges riksdag
Jobbnummer 4377548
Observera att sista ansökningsdag har passerat.