Kommunikativ och prestigelös IT-support
Sandra Erdös / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sandra Erdös i Stockholm Dina arbetsuppgifter
För kunds räkning söker vi nu en IT-support som kommer hantera IT-support i kombination med service av kundens lokaler. Den primära uppgiften är hantering av alla inkommande IT supportfrågor från ca 100 anställda och 250 konsulter. Sekundärt ansvarar du även för service av och inom kontorslokalerna. Du är en del av Administration/IT avdelningens ansikte utåt mot verksamheten, vilket ställer höga krav på exemplarisk service och ett glatt humör. Du kommer att supportera det praktiska och hantera IT-frågor, allt från enklare ärenden till djupare felsökning. Du tillhör den Administrativa avdelningen som består av 12 personer.
En vanlig dag på jobbet innehåller två delar. Primärt är det IT-support avseende PC, hantering av konto/Behörighet, Incidenthantering, utskrifter samt applikationer. Det andra består av lättare underhåll av lokalerna ex: byta glödlampor, fylla på papper i printern, beställa material och viss varumottagning, mindre reparationer, flytta möbler inför event, se till företagets cyklar och brandsäkerhetskontroll. Du kommer även att ge service till våra besökare tillsammans med vår receptionist.
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet inom IT-support men har du erfarenhet från andra serviceyrken är det positivt. Du är trygg i att bemöta anställda med varierande ärenden. Vidare ser vi att du har god vana och förmåga att möta användarna på ett bra sätt. Du kan formulera dig väl i tal och skrift, både på svenska och på engelska.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, därför tror vi att du har lätt för att samarbeta i team likväl som att arbeta självständigt. Du trivs med kundkontakter och har ett stort fokus på service. Eget ansvarstagande genomsyrar alltid ditt arbete. Det är viktigt för oss att du är en god kommunikatör som förstår kundens behov och är prestigelös. För rollen är det viktigt att du klarar av ett högt tempo, kan planera och prioritera samt är lugn och balanserad.
Då kunden är ett företag i förändring, tror vi att du är en flexibel person och har lätt att anpassa dig till nya förutsättningar och lätta för att ta till dig ny kunskap.
Vi söker dig som har en stark känsla för service, som är positiv och tycker om att driva på och få med dig dina teammedlemmar. Vi ser gärna att du har minst 2 års erfarenhet av en liknande supportfunktion och är van vid att hantera olika typer av ärenden, både via telefon och mail samt att ta ansvar för underhåll av lokal och inköp. Du tycker om att ha varierande arbetsuppgifter, att ta mycket ansvar och att driva förbättringar. Vi vill att du motiveras av att ge support och service och ser långsiktigt på rollen som Service & IT Support. Det är viktigt att du är strukturerad och en duktig relationsbyggare.
Du har kunskaper i:
• Mycket god kunskap om Microsoft Windows klientoperativ, primärt Windows 10.
• Mycket god kunskap inom Microsoft Office 2016/Skype for business
• Mycket god teknisk kunskap om Pc-datorer
• God kunskap inom hantering av GPO - Group Policy Objects.
• God förståelse/hög medvetenhet avseende säkerhet inom PC, OS och applikationer,
• God teknisk kunskap och Apple endpoints (Iphone, Ipad, Itunes, Icloud)
• Förmåga att självständigt felsöka och åtgärda mjukvarurelaterade problem
• Goda kunskaper om IP-baserade nätverk, trådlös nätverksteknik och skrivarhantering
• Erfarenhet av att arbeta med ärendehanteringssystem
• Erfarenhet av användarsupport inom IT
Meriterande
Microsoft Active Directory
Microsoft Windows Server 2008, 2012, 2016
Microsoft Exchange
Microsoft Sharepoint
Microsoft Skype for business
Säkerhetsfunktioner som antivirus, lokal brandvägg, hantering av malware
Om oss
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och vi finns på 10 orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 500 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.
Maxkompetens Sverige AB är noterat på Nasdaq First North under kortnamnet MAXK och i koncernen ingår elevhälsabolaget SkolPool Sverige AB och ekonomi och redovisningsbolaget Multiekonomerna.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-06-21ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-31
Ange följande referens när du ansöker: 7543
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSandra Erdös
sandra.erdos@maxkompetens.se 070-741 18 01
FöretagSandra Erdös
AdressSandra Erdös
Hantverkargatan 25 B
11221 Stockholm
KontorsadressHantverkargatan 25 B
Jobbnummer 4216970
Observera att sista ansökningsdag har passerat.