Kommunikativ och lösningsorienterad onsite-tekniker
Perido AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Vart kommer du att arbeta? Den här tjänsten är placerad hos en av våra kunder, ett företag som arbetar med att leverera IT-lösningar anpassade utefter kunders varierande behov, med fokus på hybrid- och molnlösningar. Företaget är placerat i Solna och det är där du kommer att hålla till.
Vad kommer du att arbeta med? Här blir du del av ett kunnigt team som består av andra onsite-tekniker och tillsammans fokuserar ni på att ge support till företagets anställda. Ni kommer att hantera ärenden som 1st och 2nd-line inte kan agera på, utan som kräver din och dina kollegors kompetens för att lösa då ni är de som hanterar de tekniska delarna på plats. Det rör sig om att ge support kring klienter, skrivare, mobiler, nätverk och beställningar.
Vem letar vi efter? Vi letar efter dig som är social, kommunikativ och som trivs i en roll där du får vara behjälplig inom flera områden. Arbetet ställer krav på struktur och du kommer att få stor användning för din lösningsorienterade sida då du ger support kring de tekniska delarna på ett effektivt sätt. Du tar egna initiativ och gillar utmaningen i att arbeta fram nya lösningar, likväl som du arbetar bra i grupp och kan resonera med dina kollegor för att hitta alternativa lösningar till ett problem.
Låter det här som nästa utmaning för dig? Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
Publiceringsdatum2018-09-29Kravprofil för detta jobbGymnasial utbildning
Tidigare erfarenhet av liknande arbete
Bred generell teknisk kunskap inom IT
Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska
Meriterande
Gymnasial utbildning inom IT
Kunskap om ITIL
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, konsultuppdrag tillsvidare. Tillträde enligt överenskommelse.
Så ansöker duAnsökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Har du erfarenhet av IT-support och har bra koll på nätverk, PC och mobiler? Är du förtroendegivande och social person som engagerar dig när människor frågar efter din hjälp? Vill du jobba onsite på ett IT-företag med fokus på drift och molnlösningar? Då kan detta vara tjänsten för dig!
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter - något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 70 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 30196 i ämnesraden.
Kontaktuppgifter för detta jobbFrågor:
fraga@perido.seHemsida:
www.perido.seSå ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-28
Ange följande referens när du ansöker: 30196
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPerido AB
AdressPerido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM
KontorsadressKatarinav. 15
Jobbnummer 4374607
Observera att sista ansökningsdag har passerat.