Kommunikativ kunskapsansvarig för servicedesk på stor myndighet

Perido AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Perido söker en helpdeskmedarbetare till vår kund. Kunden är en spännande myndighet under Justitiedepartementet som har kontor över hela landet. Den här tjänsten är placerad på Kungsholmen mitt i centrala Stockholm.

I den här rollen roll kommer du att fungera som kontaktpunkt mellan IT-avdelningen och teknikgrupper, utvecklingsgrupper och produktägare. Du kommer att sätta upp rutiner för system och applikationer, utföra löpande revision av rutiner och dokumentation, ta emot och ge information gällande systemförändringar och uppgraderingar. Vidare kommer du att ta fram statistik till andra grupper samt samordna utbildningar i servicedesken. Vid behov kommer du att fungera som en resurs i desken genom att ta emot inkommande ärenden, utföra felsökning och lösa problem hos slutanvändare direkt över telefon.

För att passa i rollen ser vi att du har en förmåga att agera spindeln i nätet och kan kommunicera väl över många olika kontaktytor. Du är strukturerad, noggrann och driver förändringar och rutinarbete vidare i ambitionen att ständigt förbättra. Vidare kan du identifiera, analysera och åtgärda problem, både av teknisk karaktär såväl som administrativ. En förutsättning för att lyckas i rollen är att du har arbetat i servicedesk förut och är väl förtrogen med hur arbetet fungerar.

Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Publiceringsdatum
2017-05-12

Kravprofil för detta jobb
• Gymnasial utbildning eller eftergymnasial utbildning med IT-inriktning
• Minst ett års erfarenhet av IT-support/helpdesk eller liknande
• Minst ett års erfarenhet av arbete i ärendehanteringsystemet Remedy Action Request System eller likvärdigt system
• Centrifierad inom ITIL eller liknande arbetssätt
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift

Meriterande

• Erfarenhet av Confluence som arbetsverktyg
• Erfarenhet av upprättande av rutiner och arbetssätt inom servicedesk

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2017-12-31 med god chans till förlängning. Tillträde i juni.

Så ansöker du
Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Har du tidigare arbetat i med IT-support i en helpdesk eller liknande? Gillar du att vara den som har koll över många kontaktytor, agera samordnare mellan olika grupper och sätta upp processer och rutiner för arbetet i servicedesk? Då har vi tjänsten för dig!

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar vardagar inom 24 timmar. Ange tjänstens referensnummer 15365JA i ämnesraden.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Frågor: fraga@perido.se
Hemsida: www.perido.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-10
Ange följande referens när du ansöker: 15365JA
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Perido AB

Adress
Perido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM

Kontorsadress
Katarinavägen 15

Jobbnummer
3493793

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido AB: