Kommunikativ kundsupport till växande techbolag

Scrive AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scrive AB i Stockholm

Är du en pedagogisk problemlösare som ser god service som en självklarhet? Då skulle du passa perfekt i vårt kundsupport team!

När du blir en del av vårt kundsupport team blir du en av våra Technical Support specialists, vi ser dig just som en specialist och du har en viktig roll inom bolaget.

Rollen kräver att du lär dig behärska ett flertal olika roller. Dessa handlar om att alltid vara en god ambassadör för Scrive, att agera brandman och vara redo att rycka ut vid en eventuell incident. Som tekniker har och bibehåller du en djup förståelse för Scrive och relaterad teknik, som utbildare verkar du för att lära kunden att lösa sitt problem medan du i rollen som produktutvecklare försöker förstå hur Scrives lösning kan förbättras.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Ärendehantering via mail, telefon och chatt i vårt supportsystem Zendesk

Fullt ägandeskap för ärenden från start till mål

Ansvar för att vår interna och externa kunskapsbas är uppdaterad och täcker eventuella fallgropar

Assistera andra avdelningar med backoffice-uppgifter

Du tar initiativ för att kontinuerligt förbättra Scrives interna samarbete och tillvägagångssätt för ökad effektivitet

I takt med att produkten utvecklas lär du dig snabbt nya funktioner och dess möjligheter och begränsningar, och samarbetar med produktavdelningen för att ständigt förbättra användarupplevelsen

Om dig
Du har erfarenhet från kundsupport eller andra roller med kundkontakt och tycker om att ge förstklassig service

Du uttrycker dig klart och tydligt i tal och skrift, på både svenska och engelska.

Du är analytiskt och tycker om att lösa problem

Du har en struktur i ditt arbetssätt och har ett öga för förbättringsmöjligheter

Du kan hålla ett tekniskt samtal

Det är meriterande om du behärskar danska

För att lyckas i rollen krävs det att du är självgående och har förmågan att ta egna initiativ till att lösa problem, då du kommer ha fullt ägandeskap för kundärenden. I rollen representerar du inte bara dig själv utan även Scrive, det är därför viktigt att du är serviceinriktad och alltid har kunden i fokus. Som person ser vi även att du är noggrann för att inte missa viktiga detaljer i felsökningen.

Vi erbjuder
Scrive har fyra kärnvärden:
Vi utmanar
Vi bryr oss
Vi är dedikerade
Vi har integritet

I en dialog innebär det att utmana våra kunders övertygelser och genuint bry sig tillräckligt för att förse dem med nya insikter och inget annat än den bästa möjliga lösningen, även om det innebär mer motstånd än den enkla lösningen. Vi strävar mot att ständigt vara dedikerade till vårt syfte; att hjälpas åt och aldrig nöja sig med något annat än den bästa versionen av oss själva. En anställd på Scrive ska ha integritet nog att stå upp för sina åsikter och för vårt erbjudande och affärsmodell.

Scrives företagskultur definieras av samarbete och prestigelöshet. I praktiken innebär detta att hjälpa och stödja en kollega oavsett jobbtitel eller avdelning. Om vi är osäkra på någonting så frågar vi någon som vet för att på så sätt bli visare. Vi utvecklas i snabb takt och som kollega kommer du att ha stora möjligheter att påverka utvecklingen av både produkten och företaget. Därför värdesätter vi att du är proaktiv, ambitiös och förändringsbenägen; en person som ser lösningar och inte problem. Vi tror på att investera i våra medarbetare. Förutom regelbundna team building-aktiviteter och after works så erbjuds alla att delta i externa utbildningar i allting från projektledning till digital marknadsföring för att bredda sina kunskaper.

Rollen utgår från huvudkontoret i centrala Stockholm och du rapporterar till Head of Customer Support

Urval och intervjuer sker löpande varpå vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt.

Har du ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Pontus Hildebrand, pontus.hildebrand@scrive.com.

Publiceringsdatum
2019-12-09

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-30

Adress
Scrive AB
Grev Turegatan 11A 5TR
11446 Stockholm

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Scrive AB (org.nr 556816-6804), https://www.scrive.com/
Grev Turegatan 11A 5TR (visa karta)
114 46  STOCKHOLM

Ansökan
E-post: stina.hevesy@scrive.com

Jobbnummer
4993234

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Scrive AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scrive AB: