Kommunikativ kanslichef med handlingskraft och omtanke
Sjöbo kommun, Ledning/utveckling / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Sjöbo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Sjöbo,
Tomelilla,
Skurup,
Hörby,
Ystad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sjöbo kommun, Ledning/utveckling i Sjöbo Sjöbo är en expansiv kommun mitt i södra Skåne. Här bor 19 000 invånare som har nära till den omväxlande naturen och många olika boendeformer att välja på.
Våra 1100 medarbetare spelar en viktig roll för Sjöbos utveckling och välfärd. Vi strävar kontinuerligt efter att bli en mer attraktiv och jämlik arbetsgivare, och erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vårt arbete genomsyras av värdeorden "Professionella, öppna och engagerade mot gemensamma mål", tillsammans gör vi skillnad för Sjöbo kommuns medborgare och besökare!
Publiceringsdatum2018-04-10ArbetsuppgifterVår kanslichef går i pension efter flera år inom kommunen. Nu söker vi dig som kan leda en bred verksamhet där ett 15-tal kompetenta medarbetare med expertkunskap inom skilda områden ingår; en spännande befattning för dig som har intresse för samhällsfrågor och vill befinna dig i händelsernas centrum.
Kanslichefen är chef för ärendeberedning med mera till kommunstyrelsen och fullmäktige, kommunikation, reception, arkiv, EU-frågor, upphandling, kollektivtrafik, IT, infrastruktur, val och statistik.
I rollen som kanslichef ingår att vara ett konsultativt stöd till kommunledningen och förvaltningarna i kommunrättsliga frågor. Du är direkt underställd kommundirektör och ingår i kommunens centrala ledningsgrupp.
Kansliavdelningen är en viktig resurs vars uppdrag är att säkerställa att de demokratiska processerna är enhetliga, tydliga och rättssäkra. Arbetet ska präglas av transparens, öppenhet och service till invånare, förtroendevalda, media och medarbetare.
KvalifikationerDu ska ha en akademisk examen som är relevant för tjänsten, gärna juristexamen, eller inriktning inom juridik och offentlig förvaltning. Det är viktigt att du har erfarenhet av att arbeta inom offentlig förvaltning.
För att lyckas har du de här förmågorna:
• Kunna leda med handlingskraft och omtanke
• Vara kommunikativ, pedagogisk och lyhörd
• Vara analytisk och ha stor kunskap om uppföljning och utvärdering
• Kunna lyfta dina medarbetare
• Vara en god förvaltare som är öppen för utveckling och nya lösningar
• Se helheten av verksamheterna men även kunna växla till detaljfrågor
ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Sjöbo kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2018-11-01 Tillträde 1 nov 2018 eller enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-01
Ange följande referens när du ansöker: 48/18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktRoger Larsson 0416-272 13
Dan Sivnert 0416-273 18
Helén Odeén 0416 272 16
FöretagSjöbo kommun, Ledning/utveckling
AdressSjöbo kommun, Ledning/utveckling
Sjöbo kommun
27580 SJÖBO
Kontorsadress27580
Jobbnummer 4073433
Observera att sista ansökningsdag har passerat.