Kommunikativ IT-support till ungt och växande företag!
Framtiden AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Framtiden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Framtiden AB
Publiceringsdatum2011-10-12Om företagetFramtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
Om företagetVår kund är ett ungt, växande IT-konsultföretag i centrala Göteborg. Kunden hjälper företag att genomföra önskade förändringar för en mer effektiv och säker IT-användning. De levererar IT-lösningar som ger ökad effektivitet genom enklare hantering och förbättrad tillgänglighet av verksamhetskritiska system.
Vår kund erbjuder ett varierande arbete med stora och spännande utvecklingsmöjligheter.
ArbetsuppgifterDu kommer att arbeta i service desk med att lösa IT-problem via telefon och fjärrstyrning. Dessutom kommer du att ansvara för vår kunds ärendehanteringssystem, påbörja felsökning samt ansvara för andra administrativa kontorssysslor.
Serviceanda, engagemang och professionalism är ord du värdesätter. Du är dessutom mån om att trivas på din arbetsplats och tycker att arbetsgemenskap och glädje på jobbet är en förutsättning.
ProfilDu har:
• mycket goda kunskaper i Microsoft Windows och Microsoft Office
• lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift på svenska och engelska
• kunskaper i olika operativsystem och i mobilplattformar
Dessutom har du kunskaper i att arbeta med ärendehanteringssystem.
Vi ser det som meriterande om du har arbetslivserfarenhet från helpdesk, support och/eller service desk inom IT. Det är även meriterande om du har läst data/IT på gymnasiet, har grundläggande nätverkskunskaper samt körkort.
Som person är du:
• kommunikativ och utåtriktad
• noggrann och strukturerad
• professionell
• "spindeln i nätet" och kan ha en översikt över helheten
• serviceinriktad samt en problemlösare
Tillträde: november
Passar du in på beskrivningen och vill ha ett utmanade och roligt jobb med mycket ansvar? Ansök då redan idag, intervjuer sker löpande!
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-10-28
Ange följande referens när du ansöker: 764
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktEmelie Johansson,
emelie@framtiden.comFöretagFramtiden AB
AdressFramtiden AB
Warfvinges väg 29
11251 Stockholm
Jobbnummer 1052832
Observera att sista ansökningsdag har passerat.