Kommunikativ ekonom sökes till kommande uppdrag i Göteborg
Bemannia Kontor / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bemannia Kontor i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Öckerö,
Härryda eller i
hela Sverige Vi på Bemannia söker efter dig som är en ambitiös, positiv och lyhörd ekonom till ett kommande konsultuppdrag. Vår kund är verksam inom offentlig sektor har kontor nära hamnen i centrala Göteborg.
Uppdragens längd och omfattning kan variera. Vi ser gärna att du som skickar in en ansökan är tillgänglig för start relativt omgående. I samband med din ansökan får du gärna ange din tillgänglighet. Du kommer att bli anställd av oss på Bemannia och uthyrd till vår kund.
Vad vi erbjuder dig:
• En meriterande anställning som ger dig ytterligare ekonomisk erfarenhet.
• En anställning på vardagar och på kontorstider.
• En anställning perfekt för dig som vill utvecklas vidare inom boklsut.
• Du ingår i ett team med härliga och kompetenta medarbetare.
• En engagerad och stöttande konsultchef.
Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag även om rekryteringsprocessen och urval ej har startat i dagsläget.
Dina arbetsuppgifter:
Rollen som ekonom innebär att du ger effektivt och serviceinriktat stöd till verksamheten gällande löpande redovisning för såväl drift- som investeringsverksamhet. I arbetsuppgifterna ingår även att arbeta med systemadministration och du kommer arbeta konsultativt mot andra delar av organisationens verksamheter.
Dina kvalifikationer:
• Minst 3 års arbetslivserfarenhet varav minst 2 år en liknande roll.
• Kandidatexamen från Högskola inom ekonomi alternativt 8 års erfarenhet inom yrket.
• Erfarenhet av löpande redovisning i huvudbok och reskontror.
• Erfarenhet av bokslutsarbete.
• Goda kunskaper i officepaketet.
• God kommunikationsförmåga i både svenska och engelska, tal och skrift.
Dina personliga egenskaper:
För att trivas i rollen som ekonomiadministratör tror vi att du är självständig och självgående. Du är initiativrik och kan själv se vad du behöver prioritera. Vidare är du stresstålig, driven och van vid att hålla ett högt tempo. Du bör även vara strukturerad och ha ett analytiskt arbetssätt.
Vi värdesätter de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande.
Om Du finner tjänsten intressant rekommenderar vi Dig att registrera Din ansökan på vår hemsida (www.bemannia.se/cvregistrering), detta så att du ligger med i vår databas även för framtida rekryteringar.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter runtom i Sverige.
Bemannia är medlem i Bemanningsföretagen och är ett auktoriserat bemanningsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna samt SEKO. Bemannia är kvalitetscertifierat enligt Kvalitetsledningssystem ISO 9001:2008, Miljöledningssystem 14001:2004 samt Arbetsmiljöcertifierat enligt OHSAS 18001:2007. Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 35 år.
Välkommen till Bemannia - Rätt Person Direkt!
www.bemannia.se www.facebook.com/bemanniaVaraktighet, arbetstid
Heltid Visstid
Publiceringsdatum2017-04-28ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHarminder Mankoo
FöretagBemannia Kontor
AdressBemannia Kontor
Sveavägen 155
11346 Stockholm
KontorsadressSveavägen 155 11346 Stockholm
Jobbnummer 3466356
Observera att sista ansökningsdag har passerat.