Kommunikativ Customer Manager till Retriever

Retriever / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Retriever i Stockholm

Retriever

Presentation
Har du en bakgrund inom kommunikation och vill jobba med kundrelationer i en nordisk organisation? Vi söker nu en Customer Manager till Retrievers Customer Relationsavdelning. Du kommer att ingå i en grupp som ansvarar för att förvalta och ge stöd åt Retrievers kunder. I arbetet ingår att självständigt ansvara för din kundgrupp, att stödja och aktivt samverka med sälj- och analysavdelningarna samt bidra till utvecklingen av en kvalitetsmedveten och effektiv kundvård med hög servicenivå.

Tjänsten är placerad på Retrievers kontor i centrala Stockholm. Välkommen med din ansökan.

Publiceringsdatum
2014-03-19

Dina arbetsuppgifter
Som Customer Manager har du en viktig roll i kontakten med verksamhetens kunder. Du jobbar även i nära samarbete med Retrievers sälj-, analys- och teknikavdelningar. Du ansvarar för att bygga och stärka kundrelationerna genom personliga möten, telefonsamtal och e-post. Du bidrar också till affärer genom att fånga upp och analysera information från kunderna och föra detta vidare till avtalsansvarig eller utvecklingsavdelningen.
Vidare så kommer du att:

• aktivt skapa långsiktiga kundrelationer och skaffa dig bred kunskap inom de branscher du ansvarar för
• ta hand om inkommande ärenden via telefon och e-post snabbt, strukturerat och professionellt
• arbeta proaktivt med Retrievers bevakningskunder enligt plan
• hålla uppstartsmöten och utbildningar med de kunder du ansvarar för
• upprätthålla förstklassig service mot både kunder och kollegor i såväl stora som små ärenden
• bygga upp kundens medieportal inklusive bevakningsprofiler och olika typer av leveranser enligt avtal
• hålla i frukostutbildningar, workshops och seminarier
• stödja och dela kunskaper med övriga kollegor på avdelningen samt samverka med de norska och danska Customer Relationsavdelningarna.

Utbildning/erfarenhet
För att lyckas i rollen ser vi att du har ett eller ett par års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter, gärna från medie- och kommunikationsbranschen. Du bör känna dig hemma inom sociala medier och ha god insikt i det nya medielandskapet. Du bör även ha en god teknisk förståelse, tex erfarenhet av att arbeta med databassökningar eller webbpubliceringsverktyg. Din svenska och engelska är mycket god i såväl tal som skrift.
Det är meriterande om du tidigare har jobbat med kundrelationer inom B2B eller har en utbildning inom media/kommunikation,

Som Customer Manager ligger ditt fokus på att upprätthålla förstklassig service, vara lösningsorienterad och hantera stora som små ärenden, från både kunder och kollegor professionellt, engagerat och prestigelöst. Du har förmågan till ett trevligt och professionellt bemötande i alla situationer. Som person är du självgående, noggrann och har lätt för att ta till dig ny kunskap. Vi söker dig som har en utpräglad serviceinställning, är pedagogiskt lagd och trivs i en arbetsmiljö som håller ett högt tempo.

Företagsbeskrivning
Retriever levererar nordisk och internationell mediebevakning och medieanalys, erbjuder verktyg för redaktionell research och företagsinformation. Vi har kunder inom näringsliv, organisation och offentlig förvaltning och ägs av TT Nyhetsbyrån och norska NTB.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-04-06
Ange följande referens när du ansöker: 37681
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Retriever

Adress
Retriever

Jobbnummer
1812936

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Retriever

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Retriever: