Kommunikationsstrateger

Polismyndigheten i Stockholms län / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Stockholms län i Stockholm, Solna, Huddinge, Täby, Södertälje eller i hela Sverige

Polismyndigheten i Stockholms län är Sveriges största polismyndighet med ca 7 300 anställda. Myndigheten består av åtta polismästardistrikt, fem avdelningar och tre stabsenheter.

Kommunikationssektionen i Stockholm söker kommunikationsstrateger som ska arbeta med intern och extern kommunikation.

Publiceringsdatum
2012-07-12

Dina arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår att läsa av och förstå samhällsförändringar och attitydyttringar, samt relatera dessa till vår verksamhet. Men lika viktigt är arbetet med interna skeenden och hur man strategiskt bäst informerar om dessa.

Som stöd till myndighetsledningen och cheferna ska strategerna arbeta med ledningskommunikation. Men det kommer också att vara viktigt att stötta myndighetens medarbetare genom rätt information och få ut kunskap om exempelvis resultat. Strategerna kommer också att arbeta med mediafrågor och mediastrategier tillsammans med sektionens pressekreterare. Pressjour kommer att ingå i uppdraget.

Bredden i din kunskap är mycket viktig. Uppgifterna spänner över kommunikation kring såväl kommenderingar och större projekt, som annan löpande verksamhet. Där du ska hjälpa till att ta fram kommunikationsplaner, strategier och sprida information både internt och externt.

Arbetet, som utförs under ledning av myndighetens kommunikationschef, genomförs både i team och enskilt. Kommunikationssektionens uppdrag är bland annat är att kommunicera polismyndighetens mål och värderingar, samt arbeta strategiskt för myndighetsledningen.

Kravprofil för detta jobb
Vi söker dig som:
• Har högskoleutbildning inom kommunikation, information, statskunskap eller massmedia.
• Har mångårig erfarenhet av att arbeta både strategiskt och operativt med kommunikation.
• Har erfarenhet av och förmåga att strukturera och analysera stora informationsmängder.
• Kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift.
• Har god förmåga att omsätta teori till praktik och arbeta omvärlds- och framtidsorienterat.

Det är meriterande om du har:
• Goda kunskaper om samhälls- och rättsfrågor.
• Erfarenhet av lednings- och kriskommunikation.
• Arbetat med pressfrågor.

Dina personliga egenskaper
Som person är du strategisk, flexibel, idérik och har förmåga att ta egna initiativ.
Eftersom arbetet stundtals kan vara intensivt är det viktigt att du kan växla tempo och anpassa dig till förutsättningarna för ditt arbete. Din samarbetsförmåga är mycket hög och du har lätt för att knyta kontakter. Det är viktigt att du har förmåga till helhetssyn och förstår informationens roll i myndighetens verksamhet.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper för denna funktion.

Övrig information
Polismyndigheten arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas till vara.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Funktionen är säkerhetsklassad och säkerhetsprövning sker därför i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Funktionen kräver svenskt medborgarskap.

Tester kan komma att användas i rekryteringsprocessen.

Upplysningar
Vill du veta mer om funktionen är du välkommen att kontakta chefen för kommunikationssektionen, Ylva Norberg, 010- 56 373 46.

För frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR-konsult Lena Hast, 010 - 56 376 36.

Fackliga kontaktpersoner är:
Mikael Ahola, SACO-S, 0727-28 64 70
Susanne Larsson-Forman, OFR/S, 0733-34 48 18
Björn Svensson, OFR/P, 0739-40 42 91
Lotta Hyltenfeldt, SEKO, 0733-31 59 90

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Vi tillämpar sex månaders provanställning.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-08-13
Välkommen med Din ansökan med CV och personligt brev, märkt med diarienummer AA-713-54179-2012, skickas via e-post till platsansokan.stockholm@polisen.se (eller via brev till Polismyndigheten i Stockholms län, CR Registrator, 106 75 Stockholm.)
Vi vill inte att du skickar in intyg och betyg, detta tas med vid en eventuell intervju.
Ange följande referens när du ansöker: AA-713-54179-2012
Ansökan kan skickas till e-postadress: platsansokan.stockholm@polisen.se

Företag
Polismyndigheten i Stockholms län

Adress
Polismyndigheten i Stockholms län
10675 STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-4010242

Jobbnummer
1294611

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten i Stockholms län

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten i Stockholms län: