Kommunikationsstrateg till Regionkontoret
Region Halland, Kommunikationsavdelningen / Marknadsföringsjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Halland, Kommunikationsavdelningen i Halmstad,
Varberg eller i
hela Sverige Region Hallands Kommunikationsavdelning är inne i en spännande utveckling för att bättre möta framtidens krav inom kommunikationsområdet.
I arbetet med att ställa om till digitalt och teambaserat arbetssätt söker vi nu därför dig som vill bygga nytt tillsammans med oss, i en organisation med stor bredd och ett viktigt samhällsansvar.
Om arbetsplatsen
Tjänsten som kommunikationstrateg, utgår ifrån Regionkontoret, vilken är Region Hallands huvudkontor. Här arbetar lite mer än 500 personer, de flesta med placering i Halmstad. Vi arbetar på våra förtroendevaldas uppdrag med att utveckla hälso- och sjukvård samt den regionala utvecklingen.
På Regionkontoret arbetar vi med en bredd av områden, inklusive Hälso- och sjukvård, Regionalutveckling, HR, IT och digitalisering, ekonomi, säkerhet och beredskap med flera. Som kommunikationstrateg hos oss blir du partner till något av dessa verksamhetsområden. Du får en viktig roll att stödja och utveckla kommunikationen inom ditt partnerområde så att kommunikation blir ett effektivt verktyg för att nå verksamhetens mål.
I Region Halland tror vi att vi når bättre resultat om vi arbetar tillsammans. I den här rollen ingår du i olika team som jobbar processorienterat och där vi bidrar med olika perspektiv för att lösa uppdragen tillsammans med verksamheterna och invånarna.
Om arbetet
Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla kommunikationen inom två av regionens strategiskt viktiga områden: hållbarhet samt ledningskommunikation där ekonomi, mål och budget samt uppföljning ingår.
Du kommer att arbeta nära strateger och chefer inom respektive område. Och till din hjälp har du hela kommunikationsavdelningen där det bland annat finns kompetens inom press och media, webb och digitala kanaler samt innehållsproduktion.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Planera, samordna och genomföra samt följa upp kommunikationsuppdrag inom dina partnerområden.
- Ta initiativ till och utveckla intern och extern kommunikation inom ekonomi, planering- och uppföljning samt hållbarhet.
- Skapa innehåll till olika kanaler och produkter.
- Göra det komplexa enkelt att förstå och ta till sig. Till exempel förklara ekonomi, mål, budget och uppföljning på ett lättförståeligt och intressant sätt.
- Coacha, hålla utbildningar och workshops för att stärka verksamhetens egen förmåga att kommunicera.
Om dig
Vi söker dig som är en driven och positiv person, som kan arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra. Du tar egna initiativ och eget ansvar. Du är van att driva kommunikationsarbetet utifrån verksamhetens mål och kan växla mellan strategisk planering och praktiskt genomförande. Du är en god kommunikatör i tal och skrift, pedagogisk och trygg i rollen att coacha andra. Du har ett strategiskt tänk med en känsla för helheten. Att arbeta tvärfunktionellt, med flera uppdrag parallellt och god struktur är en naturlig del av ditt arbete. Du är en hjälpsam lagspelare och har lätt för att knyta kontakter, samarbeta och bygga relationer.
Publiceringsdatum2024-07-01Bakgrund - Högskoleutbildning inom kommunikation eller annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig.
- Flera års erfarenhet av att arbeta med strategisk och praktisk kommunikation, internt och externt, digitalt och i tryck.
- Praktisk erfarenhet av att producera innehåll till olika kanaler och produkter.
- Mycket god kunskap i det svenska språket, i såväl tal och skrift.
Det är meriterande om du har:
- Strategisk och praktisk erfarenhet av kommunikation inom hållbarhet, ekonomi, planering- och uppföljning samt ledningskommunikation.
- Goda kunskaper i aktuella och relevanta verktyg för att skapa kommunikation, såsom Adobe Creative Suite (Photoshop, InDesign, Illustrator), CMS-system (som Sitevision), sociala medieplattformar och analysverktyg.
- Erfarenhet av kommunikation i offentlig sektor.
I den här rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Intervjuer kommer att hållas 20/8 och 21/8.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vårt erbjudande
För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas i ditt arbete.
Läs mer om vilka
https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/formaner/ vi kan erbjuda dig som anställd.
Om Region Halland
Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är "Halland - bästa livsplatsen" och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa!
https://www.regionhalland.se/om-region-halland/Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund.
Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-07-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/686".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Halland (org.nr 232100-0115)
Arbetsplats Region Halland, Kommunikationsavdelningen
Kontakt Elisabeth Lundin, Kommunikationschef
070-1989532 Jobbnummer 8779432
Observera att sista ansökningsdag har passerat.