Kommunikationsstrateg sociala medier
Kulturhuset Stadsteatern AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kulturhuset Stadsteatern AB i Stockholm Kulturhuset Stadsteatern befinner sig i ett skede av utveckling i form av implementering av CRM-system, nytt biljettsystem samt framtagande av ny webbsida ingår. Marknadsavdelningens uppdrag är att optimera kommunikationen av Kulturhuset Stadsteaterns varumärke och utbud i syfte att locka besök och publik till våra verksamheter.
ANSVAR OCH KVALIFIKATIONER
Kulturhuset Stadsteatern söker nu dig som är en driven och mångsidig kommunikationsstrateg med kunskap om sociala medier och erfarenhet av att arbeta datadrivet med den organiska räckvidden. Du har fingertoppskänsla för kommunikation som inspirerar, informerar, engagerar och genererar försäljning och besök och vet hur du anpassar budskap efter målgrupp och kanal. Vi ser gärna att du har någon form av kommunikatörsutbildning med fokus på digital kommunikation och marknadsföring. Utöver det har du minst tre års dokumenterad yrkeserfarenhet med relevans för tjänsten. Du har erfarenhet av att skriva copy, filma och klippa enklare rörligt material till sociala medier och kunskap i Adobe Premiere.Du kommer att arbeta i en kreativ konstnärlig miljö med många idégivare. Fördjupad kunskap inom kulturområdet och stort intresse för våra genrer musik, teater, dans, litteratur, konst/design/mode, bibliotek, film eller debatter, är en stark fördel.
Duplanerar och skapar innehåll, aktiviteter och effektiv kommunikation till våra sociala medier. Du uppdaterar även löpande våra kanaler, är med och tänker utveckling och kommunikationslösningar.I rollen arbetar du med operativt utförande av att paketera och lyfta fram utbudet mot besökare och publik i egna och förtjänta kanaler. Du arbetar med PR och marknadsföring i sociala medier, ett arbete du bedriver självständigt och i nära samarbete med kollegor.I våra sociala medier ingår det att optimera och löpande följa publiceringar för att få maximal effekt.
Som person är du idéstark och har mycket god förmåga att uttrycka koncept och idéer i text. Arbetet innebär att hålla flera parallella uppdrag i gång samtidigt, något du har erfarenhet av och känner dig trygg med. Detta kräver att du kan göra egna prioriteringar även under högt tempo och att du självgående med gott ordningssinne. Arbetet innebär många sociala kontakter, varför det är av stor vikt att du trivs i mötet med människor.
Du rapporterar till Chef för kommunikation och marknad.
Kulturhuset Stadsteatern vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Tillträde omgående.
Publiceringsdatum2021-02-22Facklig kontaktUrban Riismark Teaterförbundet,
urban.riismark@stadsteatern.stockholm.sePetter Zerpe Akademikerförbunden,
petter.zerpe@stadsteatern.stockholm.seVaraktighet, arbetstid
Heltid Sommarjobb
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKulturhuset Stadsteatern AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "143953".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kulturhuset Stadsteatern AB (org.nr 556026-1553)
Arbetsplats Stockholms Stadsteater AB
Jobbnummer 5590033
Observera att sista ansökningsdag har passerat.