Kommunikationsstrateg med webbansvar
Kristianstads kommun / Marknadsföringsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad,
Hörby eller i
hela Sverige Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.
Kommunledningskontoret ska utifrån en helhetssyn leda, samordna, följa upp och utveckla kommunens verksamhet utifrån de ramar och direktiv som kommunstyrelsen ger.
Kommunikationsenheten ansvarar för kommunens strategiska och övergripande kommunikation samt arbetar samordnat med övriga förvaltningars kommunikatörer.
Du kommer arbeta i team tillsammans med övriga kommunikatörer inom enheten.
Kommunikation är en prioriterad fråga för oss och vi erbjuder dig ett arbete med stort eget ansvar i en miljö som befinner sig i ständig utveckling. Framöver ska vi fokusera på internkommunikation och arbetsgivarvarumärke vid sidan av lanseringen av ett nytt intranät. För att passa in behöver du vara förändringsbenägen, prestigelös och ha förmåga att tänka nytt.
Publiceringsdatum2020-07-10Dina arbetsuppgifterVi söker en kommunikationsstrateg med intresse och skicklighet inom det digitala området. Du blir en av fyra kommunikationsstrateger och får särskilt ansvar för vår externa webb och för vårt intranät.
Du kommer arbeta kommunövergripande och vara underställd kommunikationschefen. Du trivs med ett brett spektrum av arbetsuppgifter och tycker det är positivt med varierade uppdrag. Tillsammans med dina kollegor inom kommunikation arbetar du såväl operativt som strategiskt.
Du kommer att arbeta med utvecklingen av Kristianstads kommuns närvaro i digitala kanaler. Du kommer att ansvara för utvecklingsprojekt, daglig drift och förvaltning av vår externa webb och intranät samt ha huvudansvar för den webbutveckling som görs tillsammans med våra webbkonsulter. Du ansvarar också för att inspirera, utbilda och samordna kommunens webbredaktörer och vi ser gärna att du vill utveckla film och rörligt material.
Kriskommunikation är också något du förväntas att arbeta med.
KvalifikationerSom kommunikationsstrateg behöver du ha ett helhetsperspektiv, där du arbetar strukturerat och systematiskt och med ett ständigt fokus på användaren. Du är noggrann och håller deadlines. Du är bekväm med att hålla utbildningar och du arbetar bra både enskilt och tillsammans med andra. Du har vana av att driva projekt och stötta chefer i kommunikativa frågor. Du är också trygg i att möta medborgare, medarbetare och media.
Dina personliga egenskaper har stor betydelse för oss och vi ser att du som person är prestigelös, kreativ, nyfiken på att lära dig nya saker och gillar att söka kreativa lösningar för att bidra till utveckling. Du har lätt för att samarbeta och håller en hög servicenivå. Du har ett strukturerat arbetssätt och kan arbeta både drivande och stödjande.
Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och i skrift, både på svenska och engelska, och kan förmedla komplexa frågor på ett enkelt sätt. Du är intresserad av och har förståelse för digital kommunikation och tekniken bakom. Du är en problemlösare som också kan vägleda dina kollegor på ett pedagogiskt sätt. Samtidigt har du även känsla för layout och är skicklig på att anpassa våra verktyg och kanaler efter målgruppernas behov.
Vi söker dig som har högskoleexamen inom medie- och kommunikationsvetenskap eller det som arbetsgivaren bedömer som motsvarande. För att lyckas i rollen så behöver du ha minst tre års erfarenhet som kommunikatör och minst tre års erfarenhet av att driva webbutvecklingsprojekt. Du ska även ha erfarenhet av att planera, producera och utvärdera innehåll (text, bild, film, ljud) för olika kommunikationskanaler. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att hålla utbildningar och om du tidigare arbetat med att producera film för digitala kanaler.
Du hanterar utan svårigheter webbpubliceringsprogrammet Episerver eller liknande samt har goda kunskaper i Adobe Creative Suite. Du har också erfarenhet av att arbeta med analysverktyg som exempelvis Google Analytics eller Siteimprove. Det är meriterande om du har arbetat med filmredigeringsprogrammet Adobe Premiere Elements eller motsvarande.
För tjänsten krävs B-körkort.
Anställningsvillkor
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad på Rådhus Skåne i centrala Kristianstad med direkt närhet till bussar och tåg.
I den här rekryteringen har vi valt att använda oss av löpande urval vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till kommunikationschef Pia Steinbach Mastenstrand på telefon 0733-13 57 06.
Sista ansökningsdatum är 2020-08-16.
Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.
I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-08-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKristianstads kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KLK-2020/393".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kristianstads kommun (org.nr 212000-0951)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Jobbnummer 5293481
Observera att sista ansökningsdag har passerat.