Kommunikationsstrateg med ansvar för digitala kanaler

Växjö kommun, Kommunledning / Administratörsjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Växjö kommun, Kommunledning i Växjö

Växjö kommunkoncern är Kronobergs läns största arbetsgivare med ca 7000 anställda på 600 arbetsplatser inom 250 yrken. Koncernen består av åtta förvaltningar och fem bolag. Vår uppgift är att leverera god grundservice och kundnytta som skapar värde för de vi är till för, våra kommuninvånare, företagare och kunder.

Växjö kommun arbetar med invånarna i fokus. Det ställer krav på en tydlig, trovärdig och tillgänglig kommunikation, både externt och internt. Våra digitala kanaler är en viktig grund för kommunikationen med invånarna och med de som jobbar i organisationen samt för vårt varumärkesarbete.



Publiceringsdatum
2018-02-26

Arbetsuppgifter
Vår kommunikationsenhet söker nu en kommunikationsstrateg med ansvar att driva och samordna det strategiska arbetet med kommunens alla digitala kommunikationskanaler.
I tjänsten ingår:
• framtagning och implementering av en gemensam strategi för kommunens digitala kanaler
• att identifiera satsningsområden och vägval för kommunens digitala kanaler
• ta fram strategiska beslutsunderlag inför utvecklingsarbeten, ansvara för nödvändiga
prioriteringar och vara en naturlig kontaktyta gentemot förvaltningar, bolag och
externa samarbetspartners
• att genomföra behovsanalyser och kravställningar
• att planera, genomföra och följa upp kommunikationsprojekt med många intressenter,
såväl externa som interna.

Tjänsten som kommunikationsstrateg ger dig möjlighet att vara aktiv i många av våra kommunikationsprojekt. Arbetet växlar mellan strategiska och operativa arbetsuppgifter.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har stor erfarenhet av och kunskaper om arbete med digitala kanaler på strategisk nivå. Vidare bör du ha erfarenhet av att äga, utveckla och förvalta en organisations digitala kanaler. För att trivas i rollen bör du vara en god organisatör och ha kompetens och intresse av att växla mellan strategiskt och operativt arbete. För att vara aktuell för tjänsten krävs minst 3-årig högskole-/universitetsexamen inom medie-/kommunikationsvetenskap eller jämförbar utbildning.

MERITERANDE
• Att ha arbetat med projekt inom större myndighet eller företag
• Erfarenhet av att arbeta praktiskt och strategiskt med sociala medier inom större myndighet eller företag
• Erfarenhet av att arbeta användarfokuserat vid utveckling och förvaltning av digitala kanaler
• Erfarenhet av att arbeta med publiceringsverktyg/CMS, som exempelvis Sitevision men även Sharepoint och Office 365

Du som söker är en engagerad och driven person som trivs med att arbeta självständigt samtidigt som du har en mycket god samarbetsförmåga. Du gillar utvecklingsarbete och brinner för att arbeta med webb, intranät och sociala medier. Det är viktigt att du har en mycket god språklig och stilistisk förmåga i både svenska och engelska. Du är flexibel, initiativrik och konstruktiv, ser förändringar som en utmaning och har en positiv inställning. Självklart med målgruppen i fokus. Välkommen till oss!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-18
Ange följande referens när du ansöker: KLF 11/18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Malm 0470-79 69 69

Företag
Växjö kommun, Kommunledning

Adress
Växjö kommun, Kommunledning
Box 1222
35112 Växjö

Kontorsadress
Västra Esplanaden 18 35112 Växjö

Jobbnummer
3985373

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Växjö kommun, Kommunledning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Växjö kommun, Kommunledning: