Kommunikationskoordinator till vår kund i centrala Göteborg

Inhouse AB / Marknadsföringsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inhouse AB i Göteborg, Alingsås, Borås, Varberg, Vänersborg eller i hela Sverige

Är du den vi söker?
Brinner du för projektkoordinering och kommunikation? Trivs du i en varierande roll och gillar att skriva? Då kan detta uppdrag vara något för dig!

Till vår kund i centrala Göteborg söker vi en kommunikationskoordinator med fokus på corporate och finansiell kommunikation på 50%. Uppdraget startar 1/4 och löper fram till årsskiftet.
Om rollen
Som kommunikationskoordinator kommer du att fokusera på kommunikation och projekt kopplade till corporate och finansiell kommunikation. Du arbetar självständigt och strukturerat med att producera olika typer av innehåll. Vidare är du delaktig i olika kommunikationsprojekt och kommer också att arbeta med korrekturläsning vid sidan av att publicera material.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat att: Skriva anpassade texter/skapa innehåll beroende på målgrupp och kanal t ex webb, intranät, årsredovisning m m
Framtagning och redigering av presentationer
Publicera material på webb och intranät
Korrekturläsning, både innehåll och typografi
Delta i relaterade kommunikationsprojekt
Kontaktarbete med leverantörer så som byråer, översättare, fotografer och tryckerier
Produktionsledning av projekt som t ex årsredovisning och fotograferingar
Supportera och stötta avdelningsansvarig i det dagliga arbetet, inklusive administrativt arbete

Om dig
Du är en duktig skribent och kommunikatör som är van att arbeta i projekt och som kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska i tal och skrift. Du har tidigare erfarenhet av att koordinera och producera innehåll.

Som person är du självgående, idérik, nyfiken, strukturerad och kommunikativ. Du är proaktiv, samt har en prestigelös och handlingskraftig inställning, en doer som skapar ordning och reda.

Vi söker dig som har: Utbildning inom kommunikation eller journalistik.
Utvecklad känsla för språk och textskrivande. Du är en säker skribent och har lätt för att uttrycka dig i olika kanaler.
Erfarenhet av finansiell kommunikation i börsnoterat företag är ett plus.
God stilistisk förmåga.Mycket goda kunskaper i Office 365, främst Teams, PowerPoint och Word.
Vana av att arbeta i något CMS-system såsom Episerver och Sharepoint.
Kunskaper i Acrobat Pro, InDesign och PhotoShop.
Enstaka resor kan förekomma.

Publiceringsdatum
2023-02-21

Övrig information
Uppdraget är ett konsultuppdrag på 50% med start i april fram till årsskiftet. Du är placerad på kundens kontor i centrala Göteborg. Kunden erbjuder en hybrid arbetsplats där upplägget bestäms tillsammans med närmsta chef.

Välkommen att ansöka med ditt CV. Urvalsprocessen sker löpande och du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor får du gärna kontakta Sofia Lidenhed på sofia.lidenhed@inhouse.se

Vi ser fram emot din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Inhouse AB (org.nr 556545-0458)

Arbetsplats
Inhouse Göteborg

Kontakt
Sofia Lidenhed
sofia.lidenhed@inhouse.se

Jobbnummer
7471197

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inhouse AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inhouse AB: