Kommunikationschef hos Fairtrade Sverige
Fairtrade Sverige / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Fairtrade Sverige i Stockholm Fairtrade Sverige fungerar som en organisation med ca 25 medarbetare, men består av ett bolag och en förening. Det är Föreningen för Fairtrade som är arbetsgivare för denna tjänst. Verksamheten leds av generalsekreteraren.
Publiceringsdatum2018-05-04Dina arbetsuppgifterBrinner du för kommunikation? Vill du arbeta för en hållbar utveckling? Tycker du om att vara både strategisk och operativ? Är du bra på att leda och inspirera? Fairtrade Sverige är en organisation som arbetar för att svenska konsumenter, företag och offentlig sektor genom sin konsumtion ska bidra till att odlare och anställda i länder med utbredd fattigdom kan förbättra sina arbets- och levnadsvillkor. Vi söker en kommunikationschef som skall leda Fairtrade Sveriges kommunikationsarbete in i nästa fas av organisationens utveckling. Ditt uppdrag är att driva och utveckla det strategiska kommunikationsarbetet i nära samarbete med såväl ledningsgrupp som övriga medarbetare. Din roll är verksamhetsnära och rör sig mellan strategi, ledarskap och operativt arbete. Tjänsten innebär övergripande ansvar för Fairtrade Sveriges externa kommunikations- och kampanjarbete. Det inkluderar övergripande ansvar för varumärke, målsättningar, strategier, riktlinjer grafisk profil, och implementering gällande Fairtrade Sveriges kommunikation. Arbetet utförs tillsammans med kommunikationsavdelningen som består av sju medarbetare. I tjänsten arbetar du som aktivt kommunikativt stöd till avdelningen och för organisationen som helhet. Du har budget- och personalansvar samt ansvarar för att planera, leda, utveckla och följa upp avdelningens verksamhet.
Utbildning och erfarenhetVi söker dig som har: - god chefserfarenhet inklusive arbetsledning, personalansvar och lönesättning - erfarenhet av att arbeta med kommunikation och opinionsbildning - erfarenhet av varumärkesvård, grafisk profil, långsiktiga kommunikationsstrategier och implementering av dessa - erfarenhet av medieköp, marknadsundersökningar och marknadsanalys - erfarenhet av att arbeta med digital kommunikation, media, press och krishantering - erfarenhet av budgetansvar och uppföljning - relevant akademisk examen eller motsvarande arbetslivserfarenhet - uttrycker sig mycket väl i både tal och skrift på svenska och engelska Det är meriterande om du har: - arbetat med utvecklings-, hållbarhets- och/eller konsumentfrågor sedan tidigare - erfarenhet från arbete i en ideell organisation - erfarenhet av att hantera projektfinansierad verksamhet inklusive projektansökningar, planering, budget, redovisning - erfarenhet av att arbeta mot flera olika målgrupper, företag, kommuner, konsumenter, engagerade För att lyckas i uppdraget behöver du vara självgående och ansvarstagande. Vi söker dig som är initiativrik, prestigelös, analytisk, lyhörd, strukturerad och lösningsorienterad. Ditt sätt att leda skapar förtroende hos medarbetarna, stödjer och bidrar till verksamhetens utveckling och tillvaratar engagemang. Vi förutsätter att du delar Fairtrades värdegrund.
Vi värdesätter många olika perspektiv och erfarenheter, därför ser vi gärna en mångfald bland de sökande.
ErsättningLöne- och anställningsvillkor enligt kollektivavtal mellan KFO och Unionen för ideella organisationer.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-14
Kontaktrekrytering@fairtrade.serekrytering@fairtrade.seFöretagFairtrade Sverige
AdressFairtrade Sverige
11624 STOCKHOLM
KontorsadressÅsögatan 115
Jobbnummer 4124823
Observera att sista ansökningsdag har passerat.