Kommunikationsassistent/Vd-assistent

Specialfastigheter Sverige AB / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Specialfastigheter Sverige AB i Stockholm, Solna, Huddinge, Täby, Vallentuna eller i hela Sverige

Välkommen till en värd full av möjligheter. Hos oss har du alla möjligheter att göra skillnad.

Specialfastigheter är ett av Sveriges ledande fastighetsbolag. Vi är ett statligt ägt bolag som äger och förvaltar unika fastigheter som kännetecknas av säkerhet i framkant. Vår affärsmässiga och framåtriktade företagskultur bygger på säkerhet, närhet, långsiktighet och samverkan.

Vi värdesätter våra medarbetares kompetens och hos oss erbjuds du varierande arbetsuppgifter, spännande utmaningar och ständig utveckling. Gemenskap och engagemang är det som hela tiden för oss framåt.

Vår organisation bygger på tre affärsområden - Kriminalvård, Försvar & rättsväsende samt Institutionsvård & övriga specialverksamheter. Fastighetsinnehavet har en lokalyta på drygt 1,1 miljoner kvadratmeter med ett marknadsvärde som uppgår till cirka 20 miljarder kronor. Vi är 125 medarbetare och huvudkontoret finns i Linköping. Utöver det har vi kontor i Lund, Göteborg, Stockholm, Örebro och Sundsvall.

Publiceringsdatum
2015-10-05

Dina arbetsuppgifter
Som kommunikationsassistent/vd-assistent hos oss får du arbeta med kommunikation på olika sätt. Du ansvarar för administrativa uppgifter samtidigt som du får en möjlighet att arbeta nära vår styrelse, vd och kommunikationschef. Arbetet kommer att fördelas mellan rollen som kommunikationsassistent och vd-assistent. Dina arbetsuppgifter kommer att variera i stor utsträckning och bland annat innefatta föjande:

• Framtagande av underlag och research samt mindre utredningar till vd och ledningsgrupp
• Skrivande av texter och korrekturläsning av t.ex. protokoll, nyheter och brev
• Administrativt arbete med styrelsematerial och styrelseportalen
• Bokning av konferenser, resor, boende och middagar 
• Ansvar för mindre egna projekt t.ex. framtagning av profilprodukter
• Administration och hjälp vid t.ex. årsstämma, mässor och event
• Administration kring bildbank, kundregister och inbjudningslistor
• Publicering av nyheter på intranät, webb och i pressrum

Kvalifikationer
Du som söker ska ha minst ett par års erfarenhet av liknande arbete. Det är meriterande om du har akademisk utbildning, gärna inom kommunikation eller liknande. Som kommunikationsassistent/vd-assistent hos oss är du spindeln i nätet med stort ansvar och bred insyn i företagets verksamhet. Genom att hela tiden ligga steget före gör du kommunikationsarbetet för vd och övriga medarbetare så effektivt och bra som möjligt. Det är viktigt att du har ett stort intresse och ett öppet sinne för att ta dig an en rad olika typer av arbetsuppgifter.

För att få bästa förutsättningar att lyckas i rollen som kommunikationsassistent/vd-assistent så ska du som person vara motiverad, engagerad, initiativrik och noggrann. En genuin servicekänsla, struktur och ordningssinne är också viktiga egenskaper som vi anser behövs för att du ska lyckas i rollen. Det krävs även att du är självständig och uppskattar att arbeta i högt tempo där ändrade direktiv kan förekomma. I och med att förutsättningarna kan skifta snabbt är flexibilitet något som vi prioriterar högt.  I tjänsten ingår det även att samarbeta med både kollegor och kunder i stor utsträckning och därför behöver du ha lätt för att skapa nya goda relationer. Utöver detta bör du ha en god förmåga att uttrycka dig korrekt och tydligt i både tal och skrift i svenska och ha goda kunskaper i Office-paketet.

Placering
Din placeringsort blir Stockholm, där vi har kontor på Kungsholmen. Resor ingår dock i tjänsten då våra fastigheter och medarbetare finns utspridda över landet.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är 22 oktober.

I och med att våra hyresgäster bedriver säkerhetsklassad verksamhet och med hänsyn till våra egna höga krav på säkerhet så kommer en särskild säkerhetsbedömning enligt Säkerhetsskyddslagen (1996:627) §11 att utföras.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Heltid

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hanna Janson, Kommunikationschef 010-788 62 10 hanna.janson@specialfastigheter.se
Christina Burlin, HR-chef 010-788 62 03 christina.burlin@specialfastigheter.se

Företag
Specialfastigheter Sverige AB

Adress
Specialfastigheter Sverige AB
Alströmergatan 14
11247 Stockholm

Kontorsadress
Alströmergatan 14, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2462911

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Specialfastigheter Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Specialfastigheter Sverige AB: