Kommunikationsassistent/receptionist (vikariat)

Kristinehamns kommun, Kommunikationsavdelningen / Marknadsföringsjobb / Kristinehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Kristinehamn, Storfors, Nacka, Degerfors, Karlskoga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristinehamns kommun, Kommunikationsavdelningen i Kristinehamn

Är du en serviceinriktad och driven person som trivs i mötet med nya människor och gillar att ta ansvar?

Vi söker en vikarierande kommunikationsassistent som organisatoriskt kommer att vara placerad på kommunikationsavdelningen, under arbetsledning av kommunikationschef.

Kommunikationsavdelningen, som består av kommunens samlade kommunikationsresurser samt en central reception och växel, arbetar dagligen med att svara på frågor från kommunens invånare, besökare, företagare och organisationer. Frågor och synpunkter kommer in via telefon, e-post, e-tjänst, sociala medier, synpunktshanteraren på kommunens externa webbplats eller genom fysiska besök till vår reception i kommunhuset.

Kommunikationsavdelningen är en del av kommunledningsförvaltningen som är kommunstyrelsens förvaltning. Vi har den övergripande uppgiften att stödja kommunstyrelsen samt att verkställa och följa upp dess beslut.


Publiceringsdatum
2022-09-02

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter som kommunikationsassistent kommer huvudsakligen bestå av att med service i blicken bemöta medborgare och besökare i olika livssituationer. Frågorna eller ärendena kan röra alla kommunens verksamheter. Att bemanna receptionen enligt schema som följer kommunhusets öppettider ingår också i ditt uppdrag.

Hos oss kommer du att ta emot inkommande samtal till kommunens växel. Informera, guida eller koppla vidare samtalen vid behov. Du kommer också ta emot besökare i vår reception samt vägleda och informera om e-tjänster vid vår besöksdator.
Andra exempel på arbetsuppgifter som ingår i uppdraget är:
• Synpunktshantering kopplad till vår externa webbplats kristinehamn.se
• Daglig hantering av synpunkter och kommentarer på Facebook, i samarbete med kommunikatör
• Enklare uppdatering och underhåll av innehåll på vår externa webb kristinehamn.se, i samarbete med kommunikatör.
• Viss posthantering och nyckelutlämning

Andra administrativa arbetsuppgifter inom ramen för uppdraget kan förekomma, det sker dock alltid i samråd med kommunikationschef.

Under det senaste året har en del förändringar genomförts i vår reception och nu behöver vi se över möjligheterna för en eventuell övergång till ett kontaktcenter. Utöver dagliga uppdrag i växel och reception kommer du också vara delaktig i arbetet med att hitta lösningar och nya rutiner för hur det övergripande receptionsarbetet redan idag kan arbeta med kundtjänst, inte minst utifrån vår nya tekniska växellösning.



Kvalifikationer
Uppdraget ställer stora krav på hög servicenivå, flexibilitet, initiativförmåga, samarbetsförmåga samt förmåga att hantera stressiga situationer.

Tjänsten kräver adekvat eftergymnasial utbildning eller annat som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Du behöver ha erfarenhet från arbete i kundtjänst eller reception och det är meriterande om du även har kunskap om hur en offentlig organisation är uppbyggd. Arbetserfarenhet från serviceyrken och kommunikations- och webbarbete är meriterande.

Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare.

Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö som ger kraft, energi samt arbetsglädje på jobbet.

Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid / deltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast eller efter överenskommelse .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kristinehamns kommun, Kommunikationsavdelningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1153108".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Kristinehamns kommun (org.nr 212000-1868)

Arbetsplats
Kristinehamns kommun, Kommunikationsavdelningen

Kontakt
Kommunikationschef
Elma Pasalic Östborg

Jobbnummer
6942634

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristinehamns kommun, Kommunikationsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristinehamns kommun, Kommunikationsavdelningen: