Kommunikationsansvarig

Releasy Customer Management / Marknadsföringsjobb / Linköping
2018-09-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommunikationsansvarig" (publicerad 2018-12-11) ⬅️


Visa alla marknadsföringsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Releasy Customer Management i Linköping, Norrköping, Solna, Stockholm, Borås eller i hela Sverige

Releasy Customer Management är en outsourcingpartner till ca 25 uppdragsgivare inom branscher som telekom, media, e-handel, resor och offentlig verksamhet. Releasy tar hand om sina uppdragsgivares kundservice och försäljning i alla kanaler, exempelvis sociala medier, chatt, mail och telefon. Releasy är under kraftig expansion och omsätter nuvarande verksamhetsår ca 365 MSEK och har ca 1000 anställda fördelat på fem verksamhetsorter; Borlänge, Linköping, Stockholm, Borås och Barcelona. Huvudkontoret ligger i Bergshamra i Stockholm.

Brinner du för att skapa den bästa kundupplevelsen genom den bästa kundservicen? Gillar du det skrivna ordet och hur du bäst anpassar det i digitala kanaler? Är du intresserad av digitala kanaler och hänger med i trender och utveckling inom området?

SL (Storstockholms Lokaltrafik) Kundtjänst är ett av Releasys större uppdrag. I samband med att nya lösningar och digitala kanaler implementeras, och högre krav ställs på det digitala kundmötet, tillsätts nu en ny kommunikationsgrupp. Kommunikationsgruppens primära mål är att genom digitalisering och automatisering minska volymen in. Vi söker därför en person som vill vara ansvarig för den kommunikationsgrupp som kommer bedriva arbetet från operativ dagligdagsnivå till taktisk och strategisk nivå. Releasy och uppdraget befinner sig i en spännande fas och det finns stora möjligheter till att påverka!

Ansvarsområde:

Som Kommunikationsansvarig ansvarar du både för den interna och externa kommunikationen inom SL Kundtjänst. Den interna kommunikationen handlar om att hålla den interna kunskapsdatabasen uppdaterad och sprida information internt till kundservicemedarbetare inom uppdraget i tid och på ett bra sätt. Den externa kommunikationen handlar om att säkerställa kommunikationen gentemot slutkund i olika kanaler, bl.a. sociala medier, telefonbot och chattbot, och anpassa kommunikationen därefter. Kommunikationsgruppen kommer också att ansvara för en central del av uppdragsgivarens webbplats (www.sl.se) och den självservice-lösning som finns där. Vår uppdragsgivare har höga ambitioner när det gäller det digitala kundmötet och vi är överens om att det i framtiden kommer att adderas fler kanaler som då också kommer att ingå i ditt ansvar. I din roll som Kommunikationsansvarig är det av stor vikt att ha förståelse för stockholmarnas vardag och den påverkan som SL har på den samma. Denna förståelse får du genom utbildning och resor till Stockholm.

Du kommer att ansvara för Kommunikationsgruppen som består av ca 8 st. kundservicemedarbetare/kommunikatörer. Du kommer att vara i kontakt med vår uppdragsgivare, inkl. deras kommunikationsavdelning, såväl som deras och Releasys samarbetspartners. Du kommer också ha en nära relation till teamet som arbetar med Affärsutveckling i stort på Releasy. Tjänsten rapporterar till Business Manager och är placerad i Linköping, Mjärdevi.

Primära arbetsuppgifter:

• Ansvara för kommunikationsgruppens arbete och resultat inkl. personalansvar

• Planera, koordinera, utföra och följa upp kommunikationsinsatser (både interna och externa) - du kommer arbeta både operativt, taktiskt och strategiskt

• Identifiera, implementera och följa upp förbättringsåtgärder både när det gäller kundupplevelsen och det digitala kundmötet, och interna processer och arbetssätt inom kommunikationsgruppen
• Ansvara för utvecklingen av nya kanaler och ansvara för kanalstyrning
• Bedriva omvärldsbevakning och hålla dig uppdaterad på trender inom området
• Kontakt med vår uppdragsgivare och framförallt deras Kommunikationsavdelning

Publiceringsdatum
2018-09-21

Kvalifikationer
• Relevant utbildning, t.ex. inom digital kommunikation eller motsvarande

• Ett antal års arbetslivserfarenhet inom relevant område och erfarenhet av personalansvar

• Är intresserad av och hänger med i utvecklingen inom digitala kanaler, kommunikation och det digitala kundmötet
• Kan skriva och bearbeta olika typer av texter med anpassning mot målgrupp

• Meriterande med erfarenhet av arbete inom kundservice

• Meriterande med erfarenhet av att arbeta i projekt och leda andra
• Goda IT-kunskaper
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift

• Verksamheten präglas mycket av en realtidskundtjänst, varför det är viktigt att kunna hålla många bollar i luften samtidigt och planera för det oförutsedda - varje dag

Vi söker dig som är:

• Självgående, lösningsorienterad och initiativrik, får saker att hända och tar ansvar för resultatet - en DO:er

• Samarbetsvillig, har servicekänsla och är noggrann
• Strukturerad med ett metodiskt och systematiskt arbetssätt och en förmåga att planera och prioritera

• Stresstålig och gillar högt tempo
• Bra på att kommunicera tydligt och förtroendegivande med ett målgruppsanpassat förhållningssätt

• Intresserad av, och har en förmåga, att arbeta både operativt, taktiskt och strategiskt
• Ett stort intresse för utvecklingen inom digital kommunikation

Releasy erbjuder dig:

En spännande roll i ett bolag under tillväxt och med en kultur som präglas av högt tempo, högt i tak och ansvarstagande. Du får en nyckelroll i ett utav Releasys största uppdrag med stort fokus på utveckling.

Målbild för anställningsstart är 1 december, dock läggs stor vikt på rätt person för uppdraget. Urval sker löpande men senast 31 oktober. Arbetstider 7-19 med fokus på 8-17. För mer information om tjänsten vänligen kontakta Business Manager Malin Bergstedt-Leander; Malin.Bergstedt-Leander@releasy.se - jag berättar gärna mer!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Bergstedt Leander malin.bergstedt-leander@releasy.se 0704102873

Företag
Releasy Customer Management

Adress
Releasy Customer Management
Teknikringen 6
58330 Linköping

Kontorsadress
Teknikringen 6 , Linköping

Jobbnummer
4361012

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Releasy Customer Management

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Releasy Customer Management: