Kommunikations- och marknadsansvarig till KTH Innovation

Kungliga Tekniska högskolan, Universitetsförvaltningen / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungliga Tekniska högskolan, Universitetsförvaltningen i Stockholm, Solna eller i hela Sverige

KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, teknisk historia och filosofi.

Universitetsförvaltningens uppgift är att stötta universitetets kärnverksamhet utbildning och forskning. Det gör vi genom att ge kvalificerat stöd i olika administrativa processer. Samtidigt är universitetsförvaltningen policyskapande och samordnande. Vi ansvarar även för att utföra kvalitetskontroller, uppföljningar och utvärderingar som utvecklar verksamheten.



Avdelningsbeskrivning

KTH Innovation är en avdelning inom KTH som hjälper forskare och studenter vid KTH att kommersialisera sina forskningsresultat och affärsidéer.

Vår kultur genomsyras av affärsmässighet, energi och delaktighet. Vi arbetar metodiskt och målinriktat med kommersialisering av resultat och idéer och har ett stort antal verktyg och processer som stöd i det dagliga arbetet. KTH Innovation består av 14 personer som sitter i trevliga lokaler centralt på KTH Campus. Du rapporterar direkt till avdelningschefen för KTH Innovation.

KTH Innovation får in runt 300 nya idéer om året. Av dem är det ungefär 10 % som blir framgångsrika produkter eller tjänster på marknaden. Ett sånt exempel är Volumental, som KTH Innovation började stödja 2012. Grundarna har tagit forskningsresultat i form av mjukvara och algoritmer och skapat ett företag som revolutionerar hur vi köper skor och andra anpassade produkter. Läs mer om Volumental här.

Publiceringsdatum
2017-10-26

Dina arbetsuppgifter
Som kommunikations- och marknadsansvarig på KTH Innovation kommer du att vara ansvarig för marknads- och kommunikationsaktiviteter mot KTH Innovations målgrupper och intressenter. Du planerar och genomför marknadsaktiviteter såsom events och kampanjer för att sprida KTH Innovations budskap i enlighet med KTH:s styrdokument för kommunikation.

Kommunikationsarbetet genomförs genom bland annat sociala medier, hemsida och nyhetsbrev där du ansvarar för det redaktionella arbetet i form av artiklar och inlägg. Du är även stöttande i KTH Innovations övriga verksamhet och är den primära kontakten mot KOM, KTH:s centrala kommunikationsavdelning.

Som medarbetare hos KTH Innovation erbjuds du en spännande och mångfasetterad arbetsmiljö där du tillsammans med övriga medarbetare på KTH Innovation får möjlighet att delta i utveckling av verksamheten och driva inflöde av idéer till KTH Innovation.

Kvalifikationer
- Högskoleutbildning på minst tre år alternativt annan relevant eftergymnasial utbildning
- Minst fem års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter
- God kommunikationsförmåga i svenska och engelska i tal och skrift då den dagliga kommunikationen sker på båda språken

Som person har du god samarbetsförmåga, är initiativrik och redo för att förvalta existerande kommunikationsverktyg såväl som uppmärksamma utvecklingsmöjligheter. Du är en god relationsbyggare, och för att lyckas i rollen är du strukturerad och har förmåga att prioritera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är också bra på att driva arbetet mot uppsatta mål och avsluta de projekt du påbörjar. Vi tror att du har uppnått en personlig mognad och säkerhet i dig själv som också ger dig trygghet i offentliga sammanhang där du representerar och marknadsför KTH Innovation. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Meriterande är högskoleutbildning från ekonomi med inriktning marknadsföring, media och kommunikation eller annan relevant eftergymnasial utbildning inom marknadsföring och kommunikation. Det är även meriterande om du har erfarenhet från innovationsstödjande verksamhet, erfarenhet av att jobba med kommunikation och marknadsföring mot målgruppen studenter och forskare. Erfarenhet av att arbeta praktiskt såväl som strategiskt med sociala medier är också en stark merit.

Fackliga representanter

Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på KTH:s webbsida.

Så ansöker du
Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Din kompletta ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista dagen för ansökningsperioden.

Övrig information
I denna rekrytering samarbetar vi med Academic Work. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-15
Ange följande referens när du ansöker: VP-2017-0431
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lisa Ericsson, Avdelningschef 08-7906607
Malin Malmquist, rekryteringskonsult 08-52257687

Företag
Kungliga Tekniska högskolan, Universitetsförvaltningen

Adress
Kungliga Tekniska högskolan, Universitetsförvaltningen
Brinellvägen 8
10044 Stockholm

Kontorsadress
Brinellvägen 8

Jobbnummer
3768785

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungliga Tekniska högskolan, Universitetsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungliga Tekniska högskolan, Universitetsförvaltningen: