Kommunarkivarie till kommunkansliet

Kungälvs kommun, Kansli Juridik Överförm / Arkivariejobb / Kungälv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla arkivariejobb i Kungälv, Göteborg, Partille, Lerum, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungälvs kommun, Kansli Juridik Överförm i Kungälv

Kommunkansliet har förvaltningsövergripande ansvar för frågor som rör dokument- och ärendehantering, arkiv, upphandling, nämndadministration och juridik. Enhetens cirka 20 medarbetare arbetar i ett aktivitetsbaserat kontor i centrala Kungälv. Vi ger råd, service och internutbildning inom våra verksamhetsområden.


Publiceringsdatum
2018-11-12

Arbetsuppgifter
• Ansvara för kommunarkivet med tillhörande system för digitalt långtidsbevarande av arkiv innefattande bl.a. att ordna, rensa, gallra samt förteckna arkiv
• Ansvara för arkivmyndighetens tillsynsarbete
• Arbeta utåtriktat med rådgivning och utbildning i arkiv- och dokumenthanteringsfrågor gentemot kommunens samtliga verksamheter
• Ansvara för att utveckla den verksamhetsbaserade arkivredovisningen samt identifiera och dokumentera handlingsslag och handlingstyper med tillhörande uppgifter utifrån gällande föreskrifter
• Att som dataskyddsombud ansvara för att personuppgifter behandlas på ett korrekt och lagligt sätt
• Vara drivande vid kommunens fortsatta införande av system för digitalt långtidsbevarande av arkiv med bl.a. framtagande av riktlinjer för digital dokumenthantering och gallring i IT-miljöer
• Ge service till tjänstemän och allmänhet gällande att tillhandahålla allmänna handlingar



Kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk examen i arkivkunskap eller motsvarande kunskaper.
Du har erfarenhet av tidigare arbete med arkivbildning.
Vidare har du god kännedom om kommunal förvaltning, offentlighet och sekretess.
Du har god kännedom om IT i allmänhet och en utvecklad förståelse för digital lagring och informationsförsörjning.
Du har en mycket god samarbetsförmåga men kan även arbeta självständigt.
Erfarenhet av arbete som dataskyddsombud eller med personuppgiftsfrågor är meriterande.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Ansökan tas endast emot digitalt via offentligajobb.se.
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
KUNGÄLVS KOMMUN HAR UPPHANDLADE AVTAL.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-26
Ange följande referens när du ansöker: A827802
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Erik Lindskog 0722 038513

Företag
Kungälvs kommun, Kansli Juridik Överförm

Adress
Kungälvs kommun, Kansli Juridik Överförm
Ytterbyvägen 2
44281 KUNGÄLV

Kontorsadress
Stadshuset KUNGÄLV

Jobbnummer
4451812

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungälvs kommun, Kansli Juridik Överförm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungälvs kommun, Kansli Juridik Överförm: