Kommunarkivarie

Falkenbergs kommun, Administrativa avdelningen* / Biblioteksassistentsjobb / Falkenberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla biblioteksassistentsjobb i Falkenberg, Varberg, Halmstad, Laholm, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falkenbergs kommun, Administrativa avdelningen* i Falkenberg

Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.

Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg.

Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.

Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.

Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?


Publiceringsdatum
2019-01-07

Arbetsuppgifter
Falkenbergs kommuns administrativa avdelning, kanslienhet, söker en kommunarkivarie. Kanslienheten, som tillhör kommunstyrelseförvaltningen, består av kansli, arkiv, kommunjurist, informations-säkerhetssamordnare och dataskyddsombud. Kommunarkivet ansvarar för att ordna, registrera, vårda och tillgängliggöra kommunens arkivbestånd. Arkivets personal arbetar gentemot kommunens förvaltningar och bolag. Arkivet hanterar förfrågningar från allmänheten, myndigheter och media liksom från kommunens egen organisation.

Dina arbetsuppgifter och ansvarsområde kommer att innefatta bland annat:
• delta i arbetet med att utveckla rutiner för elektronisk ärendehantering
• ansvara för interna utbildningar i arkiv- och dokumenthantering
• delta i arbetet med att utarbeta och uppdatera styrdokument och vägledningar inom området
• delta som expert vid införande av e-arkiv
• ansvara för tillsyn enligt arkivlagen, utföra gallringsutredningar samt ha huvudansvaret för kommunarkivets bestånd
• omvärldsbevakning och deltagande i olika nätverk på regional och nationell nivå
• delegation att utföra sekretessprövning.
Arbetet utförs i nära samarbete med övriga kollegor på enheten.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleexamen, t.ex. fil.kand. eller fil.mag. eller likvärdig utbildning, som omfattar arkiv- och informationsvetenskap samt har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom offentlig förvaltning. Du ska ha erfarenhet av att ordna och förteckna arkiv samt vara väl förtrogen med lagar och föreskrifter på området. Du har god datorvana och erfarenhet av elektroniska dokument- och ärendehanteringssystem. Vi ser gärna att du har erfarenhet och intresse av att självständigt driva utvecklings- och förändringsarbete inom arkiv- och dokumenthantering. Önskvärt är att du har kunskaper om e-arkiv.

Det är viktigt att du är noggrann, kan arbeta självständigt och har ett strukturerat arbetsätt för att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. För att verksamheten ska fungera på bästa sätt är ett professionellt arbetssätt med lyhördhet och konstruktiv problemlösning i kombination av ett serviceinriktat sätt egenskaper som vi fäster stor vikt vid. Mycket god förmåga att uttrycka sig såväl muntligen som skriftligen är väsentligt. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Falkenbergs kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-22
Ange följande referens när du ansöker: A840991 - 2019
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marie Pettersson marie.pettersson@falkenberg.se 0346-88 62 40
Linda Zachrisson Linda.Zachrisson@falkenberg.se 0346-88 50 76

Företag
Falkenbergs kommun, Administrativa avdelningen*

Adress
Falkenbergs kommun, Administrativa avdelningen*
Nygatan 34
31180 FALKENBERG

Kontorsadress
31180 Falkenberg

Jobbnummer
4541390

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falkenbergs kommun, Administrativa avdelningen*

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falkenbergs kommun, Administrativa avdelningen*: