Kommunarkivarie

Älmhults kommun, Kommunledningsförvaltningen / Biblioteksassistentsjobb / Älmhult
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla biblioteksassistentsjobb i Älmhult, Osby, Östra Göinge, Ljungby, Markaryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Älmhults kommun, Kommunledningsförvaltningen i Älmhult

Älmhults kommun befinner sig i ett expansivt utvecklingsskede och befolkningen växer som aldrig förr. Vi behöver medarbetare som aktivt och engagerat bidrar till kommunens fortsatta utveckling. I Älmhult kombinerar du den mindre ortens fördelar med en unik internationell atmosfär. Här är det lätt att leva och bo och du har nära till det mesta. Goda kommunikationer gör det lätt att pendla.




Publiceringsdatum
2018-12-14

Arbetsuppgifter
Älmhults kommun söker dig som vill ansvara för kommunens centralarkiv och kommunens arbete med e-arkiv under tiden vår ordinarie kommunarkivarie är föräldraledig.
Tjänsten som arkivarie är placerad på kommunledningsförvaltningens kanslienhet. Kanslienheten ansvarar för utveckling av kommunens ärende- och dokumenthantering, central arkivfunktion, samt det nämndadministrativa arbetet för bland annat kommunstyrelsen, kommunfullmäktige, tekniska nämnden och kultur- och fritidsnämnden.

Som arkivarie har du en serviceinriktad roll där du stödjer kommunens myndigheter i olika arkivfrågor. Du kommer bland annat att arbeta med:
• Mottagande av leveranser från, samt förteckning av, handlingar från förvaltningarna
• Service till allmänheten och kommunens tjänsteman som sakkunnig
• Stöd till förvaltningarna vid uppdatering av dokumenthanteringsplaner och arkivbeskrivningar
• Sekretessprövning och utlämnande av arkivhandlingar



Kvalifikationer
Du har högskoleutbildning i arkivvetenskap eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. Du har goda kunskaper om aktuell offentlighets- och sekretesslagstiftning, dataskyddsförordningen och övriga lagar på det förvaltningsrättsliga området.
Det är meriterande om du har erfarenhet av arkivarbete inom offentlig förvaltning.

Du är organiserad, serviceinriktad och ansvarskännande. Du ska ha en vilja att själv ta ansvar för dina arbetsuppgifter samt bidra till det gemensamma utvecklingsarbetet. Det är viktigt att du kan strukturera ditt arbete och arbeta självständigt men du behöver också ha mycket god samarbetsförmåga och trivas i servicerollen. Du är kvalitetsmedveten och delar aktivt med dig av ny kunskap och idéer, så att verksamheten kan utvecklas.


ÖVRIGT
Här kan du läsa mer om vår värdegrund: http://www.almhult.se/vardegrund

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Enligt överenskommelse. Senast i april. , upphör: 2019-09-30 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-13
Ange följande referens när du ansöker: A837025/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elisabeth Steen Ekstedt elisabeth.steen-ekstedt@almhult.se 0476-551 55

Företag
Älmhults kommun, Kommunledningsförvaltningen

Adress
Älmhults kommun, Kommunledningsförvaltningen
Box500
34323 Älmhult

Kontorsadress
Stortorget 1 34323 Älmhult

Jobbnummer
4511881

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Älmhults kommun, Kommunledningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Älmhults kommun, Kommunledningsförvaltningen: