Kommunalrådssekreterare

Luleå kommun, Kansli / Ekonomiassistentjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Luleå kommun, Kansli i Luleå

Luleå förenar storstadens utbud med småstadens närhet. En hållbar kuststad i ständig utveckling med nytänkande näringsliv, universitet med forskning i världsklass, positivt samarbetsklimat och en naturnära livsmiljö som ger det bästa av alla årstider.

Kommunalrådssekreteraren är en del av kansliavdelningen som ingår i kanslikontoret. Kanslikontoret är ett av kommunledningsförvaltningens sju kontor. Du rapporterar till närmaste chef som för närvarande är avdelningschefen för kansliet.

I det dagliga operativa arbetet står du för struktur och support till kommunalråden. Med en positiv inställning och ett stort engagemang håller du ordning, planerar och strukturerar och följer upp arbetet. I din roll ingår många kontakter med människor, såväl allmänhet och politiker som media, arbetsledare, personal och fackliga representanter.
I ditt arbete är det centralt att du alltid har kunden i fokus och att du har en professionell approach. Du bör fråga dig hur det du gör uppfattas av kunderna och hur det du gör bidrar till värde för kommunens varumärke. I din roll ingår att jobba för en kreativ och positiv arbetsmiljö som präglas av ömsesidig respekt mellan kollegor.


Publiceringsdatum
2018-09-03

Arbetsuppgifter
Din roll är att vara kommunalrådens administrativa stöd. Som en del i detta ska du göra avvägningar bland de förfrågningar och önskemål som kommer in. Det är därför viktigt att du som person är samhällsintresserad, ansvarstagande och har hög integritet.

Du kommer att via kalenderverktyget planera, samordna, boka och förbereda deras möten. Du ansvarar för att de får tillgång till adekvata underlag. Det kan åstadkommas genom eget arbete eller att du inhämtar efterfrågad information från andra i eller utanför organisationen. Du förväntas planera ditt arbete så att du klarar det uppdrag och de "leveranser" du förväntas göra på utsatt tid och med god kvalitet.


Kvalifikationer
Vi söker dig som är intresserad av att arbeta i en politiskt styrd organisation och har lägst gymnasiekompetens. Du har minst fyra års erfarenhet av att stötta personer i ledande ställning och är van med den logistik som ett stort informationsflöde medför. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.

ÖVRIGT
Vi erbjuder en trivsam arbetsmiljö, stimulerande arbetsuppgifter och tillämpar rökfri arbetstid. För att arbeta hos oss ska du dela Luleå kommuns gemensamma värdegrund där Engagemang, Ansvarstagande och Kompetens är ledorden.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet deltid som en möjlighet. Det är meriterande om du har kunskaper i finska, samiska och/eller meänkieli eftersom dessa nationella minoritetsspråk är vanligt i våra verksamheter.

Vi undanber oss alla erbjudanden om jobbannonsering och rekryteringshjälp, Luleå kommun har ett kommunövergripande förhållningssätt och har avtal som samordnas av personalkontoret.

Tips!
Följ oss på Facebook - Jobba i Luleå kommun
Alla våra lediga jobb finns på lulea.se/ledigajobb

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Normal arbetstid: 08:00-17:00, flextid går att tillämpa.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-23
Ange följande referens när du ansöker: A809913
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gunilla Lundin 0920-453836
Ingela Skoog

Företag
Luleå kommun, Kansli

Adress
Luleå kommun, Kansli
Rådstugatan 11, 97185 Luleå
97185 LULEÅ

Kontorsadress
97185 Luleå

Jobbnummer
4325307

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Luleå kommun, Kansli

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Luleå kommun, Kansli: