kommittéadministratör (Tidsbegränsad anställning)
Regeringskansliet, Förvaltningsavdelningen / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Regeringskansliet, Förvaltningsavdelningen i Göteborg,
Malmö,
Stockholm eller i
hela Sverige KOMMITTÉSERVICE I GÖTEBORG
Regeringen tillsätter varje år ett hundratal utredningar för att få olika frågor eller problemområden grundligt belysta. Utredningarna lämnar sina förslag i betänkanden som publiceras i serien Statens offentliga utredningar (SOU).
Kommittéservice har till uppgift att ge administrativt stöd samt råd och vägledning till utredningarna. I Göteborg har vi två stycken medarbetare som har till uppgift att ge service till våra utredare som är stationerade där.
FÖRVALTNINGSAVDELNINGEN
Regeringskansliet bereder regeringens ärenden och biträder i övrigt regeringen och statsråden i deras arbete. Myndigheten består av Statsrådsberedningen, de tolv departementen och Förvaltningsavdelningen. I Regeringskansliet arbetar ca 4 500 personer varav ca 600 utomlands. Drygt 95% är opolitiska tjänstemän.
Förvaltningsavdelningen har ca 700 anställda och ger stöd och service åt departementen och kommittéerna i administrativa frågor.
Mer information om Regeringskansliets verksamhet finns på
www.regeringen.se.KOMMITTÉSERVICE I GÖTEBORG SÖKER KOMMITTÉADMINISTRATÖR (TIDSBEGRÄNSAD ANSTÄLLNING)
Arbetsuppgifterna innebär att ge våra kommittémedarbetare i Göteborg en professionell administrativ service. En stor del av jobbet handlar om att formatera stora textmassor enligt vår grafiska profil till ett tryckfärdigt underlag. Utöver det består jobbet av följande:
• ta emot och introducera nya kommittér
• beställning av IT konton, passerkort och telefoner
• publicera information på kommittéernas hemsidor
• diarieföring
Vi söker dig som har erfarenhet av liknande serviceyrke. Du har arbetat med administrativ service förmodligen som sekreterare eller assistent.
Du har goda datakunskaper i allmänhet och mycket goda kunskaper i officepaketet. Har du erfarenhet av att arbeta med webpublicering så är det meriterande.
Vi sätter stor vikt vid dina personliga egenskaper. Då det är ett serviceyrke är det ett krav att du har en utpräglad servicekänsla. Du besitter en god förmåga att uppfatta behov, ta initiativ och finna bra lösningar trots att du stundvis arbetar under stressiga omständigheter. Du är bra på att skapa goda relationer och du bemöter våra kunder på ett professionellt sätt.
Mer information om tjänsten lämnas av gruppchef Jonas Lindqvist 405 42 17. Information om anställningsförhållande i övrigt lämnas av personalhandläggare Maria Jacobsson, tel. 08- 405 40 20.
Fackliga företrädare är Lovisa Ljunggren för ST och Stefan Kriig för SACO. Båda nås via växeln, 08-405 10 00. Facklig företrädare för SEKO är Francesco André som nås på tel. 08-786 55 70.
Anställningen är på deltid 50% och tidsbegränsad i ett år. Tilträde så snart som möjligt.
Regeringskansliet erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.
Välkommen med din ansökan senast den 10 februari 2011. Skicka din ansökan med -post till
jobb@adm.ministry.se eller till nedanstående adress. Märk din ansökan med ref.nr. FA2011/149/FAPA
Publiceringsdatum2011-01-28Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-02-10
Upplysningar lämnas av:
Maria Jacobsson
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jobb@adm.ministry.seAnsökan sker via företagets webbplats.
KontaktMaria Jacobsson, 08-405 40 20
FöretagRegeringskansliet, Förvaltningsavdelningen
AdressRegeringskansliet, Förvaltningsavdelningen
10333 STOCKHOLM
Jobbnummer 834892
Observera att sista ansökningsdag har passerat.