Kommersiell Inköpare Till Inovyn I Stenungsund

Vega HR AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vega HR AB i Stenungsund, Orust, Kungälv, Uddevalla, Ale eller i hela Sverige

För vår uppdragsgivare INOVYN Sverige AB, som ingår i en av Europas största kemikoncerner, söker vi nu en Kommersiell Inköpare som ska bistå Inköpschefen med ansvar för inköp, avrop, offertförfrågningar, projektupphandling och leverantörsbevakning. Rollen innebär även samarbete med ekonomiavdelningen och ansvar för leverantörs- och materialregistret i SAP Affärssystem. Tjänsten är en tillsvidareanställning och kan tillträdas omgående med placering på INOVYN:s kontor i Stenungsund.

DINA HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER I ROLLEN SOM KOMMERSIELL INKÖPARE:
Som kommersiell Inköpare kommer du att få ett brett register av arbetsuppgifter och du kommer samarbeta tätt med inköpschefen och övriga medarbetare. Bland dina arbetsuppgifter kan nämnas:
• Ansvar för leverantörs- och materialregister i SAP, vilket innebär att du skall avgöra om lagerkvantiteter är tillräckliga och korrekta och bedöma behov av inköp.
• Bistå inköpschefen med inköpsanalyser inom respektive inköpskategori som ska ta sikte på trender och avvikelser och bilda underlag för inköpsstrategier.
• Arbeta med upphandling av ramavtal enligt beslut från företagets ledning vilket kräver förståelse för grundläggande avtalsvillkor, relevanta lagar och regler samt god förhandlingsförmåga.
• Hantera eventuella reklamationer, garantiärende samt tvister inom ramen för gjorda köp.
• Löpande kontakt med både lokala och internationella leverantörer vilket ställer krav på goda språkkunskaper och kommunikationsförmåga.
• Du skall orientera dig om underhålls- och projektarbeten i anläggningen med syfte att förstå tekniska egenskaper för anmodade köp.
• Fokusera på leveranstillförlitlighet, kostnader, garantier, ansvar och säkerhet enligt företagets kommersiella villkor för köp av material och tjänster.
• Samarbete med ekonomiavdelning vid fakturaproblemlösning.

Du rapporterar till Inköpschefen.

DINA EGENSKAPER:
Rollen kräver integritet, noggrannhet och att du arbetar strukturerat och processmässigt. Du måste vara lyhörd, kommunikativ och kunna samverka med olika typer av aktörer. Befattningen ställer även höga krav på god organisationsförmåga och vilja att proaktivt driva förbättringsarbete inom områden där avvikelser eller förbättringspotentialer har identifierats. Du skall ha god affärsförståelse, vara säljande samt med erfarenhet och fantasi kunna lösa problem och påverka andra. Du är prestigelös och delar gärna med dig av dina kunskaper. Du är positiv, vänlig och har inte långt till ett skratt.

DINA KVALIFIKATIONER:
Du skall vara tekniskt intresserad och ha relevant teoretisk utbildning inom inköp. Du har några års praktisk erfarenhet inom liknande roller och gärna inom motsvarande branscher. Du talar och skriver flytande svenska och engelska samt har goda kunskaper i Excel och gärna praktisk erfarenhet av affärsssytemet SAP.

OM INOVYN:
INOVYN är ett ledande kemiföretag i hjärtat av Europas kemiska industri med anläggningar i 8 länder och med mer än 4300 anställda. INOVYNs produkter återfinns i nästan varje aspekt av det moderna samhället.

INOVYN Sverige AB är ett företag med goda värderingar när det gäller hälsa, miljö och säkerhet. Antalet anställda är 304 och företaget omsätter ca 2,5 miljarder kronor. Som en modern och attraktiv arbetsgivare har man låg sjukfrånvaro, låg personalomsättning och attraktiva personalförmåner. Dessutom arbetar man aktivt för att skapa mångfald och jämställdhet. Ledningen förknippas med öppna dörrar och man uppmuntrar sina medarbetare till nytänkande och entreprenörskap. Allt för att skapa mervärde för både kunder och kollegor. Du kommer till en inkluderande arbetsplats där lösningsorienterande samarbete prioriteras.

Mer information finner du på www.inovyn.se och på www.inovyn.com

Varaktighet, arbetstid
Företaget erbjuder ett utvecklande arbete med stort ansvar. Lön och övriga villkor är marknadsmässiga och tjänsten är en tillsvidareanställning och kan tillträdas omgående. Mer information om den svenska verksamheten finner du på www.inovyn.se

Publiceringsdatum
2017-06-05

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-07-30
Ange följande referens när du ansöker: Kommersiell Inköpare INOVYN
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anette Norling anette.norling@vegahr.se 0317017710

Företag
Vega HR AB

Adress
Vega HR AB
Box 9209
40095 Göteborg

Kontorsadress
Varpmossevägen 6

Jobbnummer
3539752

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vega HR AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vega HR AB: