Kombinerad administratörstjänst till Medicinkliniken

Landstinget Sörmland / Administratörsjobb / Nyköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Nyköping, Oxelösund, Trosa, Gnesta, Flen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landstinget Sörmland i Nyköping, Oxelösund, Trosa, Gnesta, Flen eller i hela Sverige

Medicinkliniken, Nyköping

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss.

Arbetsplats
Medicinkliniken har cirka 150 medarbetare och har verksamhet på medicinmottagningen, dialysavdelningen, behandlingsavdelningen, medicinska vårdavdelningen, akuten och akutvårdsavdelningen. Vår klinik har ett nära samarbete med sjukhusets olika kliniker, specialiteter och stödfunktioner.
Vi söker nu dig som kan vara ytterligare en spindel i nätet på vår klinik och tillsammans med klinikledningen utforma en väl fungerande klinikadministration. Du är direkt underställd verksamhetschefen.

Hos oss får du ett omväxlande arbete vilket ställer stora krav på en bred kompetens. Vi är engagerade, har ett stort intresse av förbättringsarbeten och ser fram emot framtidens utmaningar!

Blir du nyfiken? Kontakta oss gärna så får du höra mer!

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Som klinikadministratör är arbetet mångfacetterat men i huvudsak kommer du att vara administrativt stöd till verksamhetschef och biträdande verksamhetschef och där vara en naturlig kontaktväg in.

Som exempel kan nämnas: Du ansvarar för diarieföringen vid kliniken där bl.a. den inkommande posten till verksamhetschef innefattas. Du deltar i klinikens patientsäkerhetsarbete genom administration och handläggning av ärenden från t.ex. Patientnämnd, Inspektionen för vård och omsorg, Lex Maria m.m. Du är med och utformar klinikens årsplanering där du planerar och samordnar agendor och möten. Protokoll och minnesanteckningar är en naturlig del i tjänsten. På uppdrag av verksamhetschef bistår du i hanteringen av läkargruppen i Heroma. Viss schemahantering i Medinet tillkommer också. Till viss del hanterar du också klinikens inkommande fakturor. Du planerar och förbereder introduktion av nyanställda läkare och läkarkandidater.

Som medicinsk sekreterare på Medicinkliniken arbetar du flexibelt med många olika arbetsuppgifter, bl.a. medicinsk dokumentation. Vi använder SYSteam Cross (NCS) journal- och kassa-/tidbokssystem.

Din kompetens
Medicinsk sekreterarutbildning, slutförd kvalificerad yrkesutbildning eller högskoleutbildning inom exempelvis hälso- och sjukvårdsadministration. Erfarenhet/intresse av administration och processarbete inom hälso- och sjukvård.

Vi värdesätter egenskaper såsom noggrannhet och en positiv grundinställning samt en förmåga att hantera många olika saker samtidigt. Du bör kunna arbeta strukturerat och självständigt men samtidigt vara flexibel. Vi söker dig som tycker om att ha varierande arbetsuppgifter och kan prioritera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt samt tar ett stort ansvar för dina uppdrag och helheten.

Du har en bred och grundläggande administrativ kompetens samt god datorvana.

Som person är du självständig, handlingsinriktad samt har både en integritet och en öppenhet som leder till att du blir en naturlig samarbetspartner. Du ser vad som behöver göras och ditt förhållningssätt präglas av ett professionellt och serviceinriktat bemötande samt ett lösningsfokuserat arbetssätt. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.

Anställningsform och sysselsättningsgrad
Tillsvidareanställning heltid fördelat på 50 % klinikadministratör och 50 % medicinsk sekreterare.

Information om tjänsten lämnas av
Verksamhetschef Kristian Waern-Bugge, nås via vxl, 0155-24 50 00.
Administrativ enhetschef Kristina Svedling, nås via vxl, 0155-24 50 00.
Fackliga företrädare nås via vxl, 0155- 24 50 00.

Kom och jobba hos oss på Medicinkliniken.

Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2017-05-31.

Följ oss gärna på
https://www.facebook.com/lstsormlandJobbahososs

Se våra förmåner
http://www.landstingetsormland.se/extra-ingang/Jobba-hos-oss/Jobba-hos-oss/Vara-formaner/



Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär landstinget ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare, 100%, Tillträde Enligt överenskommelse -

Publiceringsdatum
2017-05-26

Ersättning
Fast lön. Kollektivavtal finns.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-31
Ange följande referens när du ansöker: RNLN-17-093
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Landstinget Sörmland

Adress
Landstinget Sörmland
Repslagaregatan 19
61188 Nyköping

Kontorsadress
Repslagaregatan 19

Jobbnummer
3521328

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landstinget Sörmland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstinget Sörmland: