Kollektivtrafiksamordnare med intresse för samhällsplanering
Eskilstuna kommun, Stadsbyggnadsförvaltningen / Logistikjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla logistikjobb i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Eskilstuna kommun, Stadsbyggnadsförvaltningen i Eskilstuna Eskilstuna kommun med våra två städer Torshälla och Eskilstuna är en tillväxtkommun mitt i Mälardalsregionen. Vi söker nu dig, som tillsammans med oss övriga ca 200 medarbetare på stadsbyggnadsförvaltningen, vill vara med och arbeta för att fortsätta utveckla Eskilstuna.
Stadsbyggnadsförvaltningen planerar, projekterar och bygger samt ansvarar för drift och underhåll av den offentliga miljön i Eskilstuna. Trafikavdelningen arbetar för att samtliga invånare och besökare skall kunna färdas på ett säkert och tryggt sätt oavsett om man går, cyklar, åker med kollektivtrafiken eller kör ett motorfordon. Trafikavdelningen jobbar även med att minska antalet bilresor och få fler att gå, cykla och åka buss.
En del av Trafikavdelningen utgörs av Kollektivtrafikgruppen som i dagsläget består av åtta personer som hanterar, förutom kollektivtrafikfrågor, även samhällsbetalda resor. Gruppen består av fyra färdtjänsthandläggare, en skolskjutshandläggare, en transportsamordnare, en administratör och en kollektivtrafiksamordnare. Arbetsplatsen ligger centralt i Eskilstuna, endast några minuters gångpromenad från centralstationen.
Är du en driven, strategisk person med intresse för samhällsplanering och som vill utveckla kollektivtrafiken? Då är kanske detta en tjänst för dig!
Publiceringsdatum2020-02-21ArbetsuppgifterArbetet som kollektivtrafiksamordnare innebär att arbeta med att planera, utveckla och samordna kollektivtrafikfrågor i Eskilstuna kommun. Arbetet sker i nära samverkan med Region Sörmland och Sörmlandstrafiken, andra kommuner och landsting, berörda entreprenörer, övriga medarbetare på avdelningen och övriga kommunala förvaltningar. Perspektivet är i första hand kommunalt men även regionalt.
Ditt uppdrag är att arbeta med strategiska utvecklingsfrågor så att kollektivtrafiken långsiktigt kan bidra till ett mer hållbart samhälle där fler väljer att åka kollektivt istället för att åka bil. I tjänsten igår att upprätta exempelvis motionssvar, driva olika typer av utredningar inom området, analysera statistik samt att arbeta med övergripande frågor som rör den samhällsbetalda trafiken, exempelvis skolskjuts och färdtjänst. Du kommer ingå i olika arbetsgrupper där du i vissa fall kan ha en projektledarroll. I tjänsten ingår också visst budgetarbete och ekonomisk uppföljning för kollektivtrafik och samhällsbetalda resor.
KvalifikationerFör att lyckas i rollen ser vi att du har:
• en kandidatexamen inom ett område som vi bedömer relevant för tjänsten, t ex inom samhällsplanering, teknik eller ekonomi.
• mycket god förmåga att uttrycka sig väl på svenska i både tal och skrift.
• vana av att använda IT som verktyg i arbetet, i synnerhet MS Office
Det är också meriterande om du har:
• erfarenhet av att ha arbetat med kollektivtrafik- och/eller samhällsbetalda transporter
• en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller ha arbetet med ekonomi i form av budget- och uppföljningsarbete
• erfarenhet från arbete i politiskt styrd organisation
• vana av att skriva rapporter och utredningar
• erfarenhet och förmåga av att hålla presentationer inför grupp
• god kunskap i engelska i tal och skrift.
Dina personliga egenskaper är viktiga för oss och vi kommer lägga stor vikt vi dem. Vi söker dig som är helhetsorienterad, prestigelös och med fokus på att skapa goda resultat i det du tar dig an. Du trivs i en roll där du får möjligheten att arbeta långsiktigt och strategiskt med dessa frågor. Trafikfrågor är ett område som engagerar och berör många och för att lyckas med ditt uppdrag behöver du vara trygg och ha förmågan att navigera och prioritera mellan olika intressen, åsikter och förväntningar. Din förmåga att skapa goda relationer med andra innebär att du är en uppskattad samarbetspartner både externt och internt.
Låter det intressant? Välkommen in med din ansökan!
ÖVRIGT
Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda hållbara möten med invånare, brukare och kunder.
I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi har under många år bedrivit ett målmedvetet och brett jämställdhetsarbete och är stolta över att ha tilldelats Svenska jämställdhetspriset. Vi är också en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 9 000 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer.
Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!
Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den ligger till grund för vårt urval. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du anger annonsens referensnummer.
För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast, enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-03-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagEskilstuna kommun, Stadsbyggnadsförvaltningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "5785".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Eskilstuna kommun (org.nr 212000-0357)
Arbetsplats Eskilstuna kommun, Stadsbyggnadsförvaltningen
Jobbnummer 5110010
Observera att sista ansökningsdag har passerat.