Kock
Mullsjö kommun / Kockjobb / Mullsjö
2024-04-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kock" (publicerad 2024-09-09) ⬅️
Visa alla kockjobb i Mullsjö,
Habo,
Jönköping,
Tidaholm,
Ulricehamn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mullsjö kommun i Mullsjö,
Jönköping eller i
hela Sverige Mullsjö kommun är liten till ytan men rymmer stor livskvalitet. Här finns ett aktivt friluftsliv med fiskerika sjöar, natursköna vyer och miltals av vandrings- och cykelleder. Unika bruksmiljöer, kyrkor, konst och teater skapar tillsammans med ett aktivt närings- och föreningsliv en levande och växande kommun. I Mullsjö kommun arbetar vi nära varandra för att lyckas utifrån tre målområden Trygghet, Tillsammans och Tillväxt.
Är du en strukturerad och serviceinriktad kock med intresse för vällagad mat? Till kostenheten söker vi nu en kock till våra kök.
Kostenheten i Mullsjö kommun erbjuder närhet till både kollegorna och de invånare vi servar. Runt knuten väntar härliga naturupplevelser och det goda småstadslivet, med storstadens puls inom räckhåll. Kostenheten i Mullsjö kommun ansvarar för måltidsverksamheten till kommunens förskolor, skolor och äldreomsorg. Varje dag serverar vi vällagad mat till våra äldreboenden, hemtjänst, restaurangbesökare, skolor och förskolor. Kostenheten vill ge både barn, ungdomar och våra äldre i kommunen en bra matupplevelse och inspirera till att prova på nya smaker och maträtter.
Varmt välkommen till oss!
Publiceringsdatum2024-04-02ArbetsuppgifterI den här rollen kommer du tillsammans med dina kollegor ansvara för den dagliga matlagningen. I tjänsten ingår bland annat dagligt arbete med egenkontroll, att ha god kännedom om allergener och kunna redogöra för alla ingredienser, beställning och mottagning av varor samt svinnhantering.
I köken har vi roterande arbetsuppgifter där även mattransport kan förekomma.
Vi erbjuder varierande arbetstider där helgarbete förekommer.
Då vi arbetar i kostdataprogrammet Matilda efterfrågas god datorvana.
KvalifikationerVi söker dig som:
• Har dokumenterad kockutbildning och utbildning i HACCP/egenkontroll, alternativt Restaurang- och livsmedelsprogrammet eller erfarenhet som kan bedömas likvärdigt.
• Flera års erfarenhet som kock.
• Har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i det svenska språket.
Erfarenhet av arbete i storkök är meriterande.
Som person är du kommunikativ och tycker om att skapa goda relationer med andra människor. Du trivs i en vardag med varierande tempo där du behöver agera med god problemlösningsförmåga. I ditt arbete har du ett strukturerat arbetssätt där du organiserar och planerar ditt arbete väl samt slutför i tid med god kvalitet. Du trivs bra med att arbeta med andra och har en mycket god samarbetsförmåga med ert gemensamma mål i fokus. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
B-körkort är meriterande.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR.
Varmt välkommen med din ansökan!
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C184130".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Mullsjö kommun (org.nr 212000-1603)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Kontakt Biträdande Kostchef
Madeleine Bergman
madeleine.bergman@mullsjo.se 039214195 Jobbnummer 8579611
Observera att sista ansökningsdag har passerat.