Knowledge Manager - Service Excellence

TeliaSonera Enterprise, SE / Administratörsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos TeliaSonera Enterprise, SE i Jönköping, Göteborg, Kalmar, Stockholm, Sundsvall eller i hela Sverige

Telias tjänster hjälper människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Vi investerar mer än någon annan i ny infrastruktur och nya tjänster. Nu bygger vi det nya digitala Sverige och storsatsar 15 miljarder kronor i utbyggnad av den mobila och fasta infrastrukturen i hela landet. Telia var t.ex. först i världen med att lansera mobilnätet 4G - som närmast kan likna en motorväg för mobilsurf. Samtidigt bygger vi ut det supersnabba fibernätet i kommuner runt om i landet för att möta behovet av alltmer dataintensiva tjänster i hemmet, på jobbet och i övriga samhället. Läs mer på www.telia.se

Telia ingår i TeliaSonera-koncernen med verksamhet i Norden, Baltikum, Eurasien, inklusive Ryssland och Turkiet, samt i Spanien. Läs mer på www.teliasonera.com

Knowledge Manager är en nyckelroll i verksamheten. Uppdraget går ut på att öka produktiviteten i Service Desk på daglig basis. Detta görs genom att öka kunskap, tydliggöra och säkra information för att uppfylla kund-/produktavtal samt  bibehålla/öka lösningsgrad i första linjen. Målet är en konstant hög nivå av kundnöjdhet och service i världsklass.

Publiceringsdatum
2014-11-27

Arbetsuppgifter
• Att samla upp och dela med sig av företagsspecifik kunskap och information
• Bygga upp utbildningar (e-learning moduler)
• Säkra och dokumentera rutiner och processer (internt samt viss mån externt)
• Bedöma vikten av kunskapshantering och bygga strukturen kring den internt
• Samarbeta tätt med Service Desk medarbetare och övriga Process Managers för att identifiera information och utbildningsbehov

Ditt mål med arbetet är att säkra lösningsgard i första linjen och säkerställa att vi levererar en konstant hög nivå av kundnöjdhet och service i världsklass.

Vad vi erbjuder 

Du kommer att få jobba i ett nystartat team (Service Excellence) och vara med i en förändringsgsresa där din insats kommer att vara mycket viktig.Du kommer att få vara med att bygga upp din roll och ta fram ett arbetssätt med klara rutiner och nyckeltal som synliggörs genom kommunikation internt.

Kvalifikationer
Vi ser att du har:

• företrädesvis någon form av relevant eftergymnasial utbildning
• god kunskap i skapandet av struktur och hantering av information i portaler (interna vs externa)
• erfarenhet av att skriva instruktioner, rutiner och dokumentation.
• bra förståelse kring retorik kunskap och hur man förmedlar samt hur man tar till sig information på bästa sätt (informationhantering generellt).
• god kunskap i kommunikation
• förståelse för Service Desk och dess behov av Knowledge Management
• goda språkkunskaper i svenska och engelska

Vi ser gärna att du har  erfarenhet av att ha jobbat med Service Desk i någon roll kopplat till förbättringsarbete.

Vem är du?

Du är en driven och framåt person med positiv inställning som resulterar i ett motiverande bemötande. Du arbetar med kontinuerlig feedback och ser till ständiga förbättringar både i teamets- och ditt eget arbete. Du är en nyckelperson som inte är rädd för utmaningar utan välkomnar dem positivt och är inte rädd för förändringar. Du är en "do:er och en finisher". Du ser till att saker händer och hjälper att driva verksamheten framåt mot uppsatta mål och  säkerställer att vi ger support i världsklass. Det är lätt att samarbeta med dig och du lyfter gärna kollegor och medarbetare i deras arbete.

Placeringsort: Jönköping. Klubbhusgatan 13

Sista dag att ansöka är 2014-12-12

Förväntad start:Så snart som möjligt

KontaktKarin Ek tel070-5564602

Arbetstider och omfattning
Kontorstider Tillsvidare med 6 mån provtjänstgöring

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-12-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Gustin

Företag
TeliaSonera Enterprise, SE

Adress
TeliaSonera Enterprise, SE
Mårbackagatan
12386 Farsta

Kontorsadress
Mårbackagatan

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2083297

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från TeliaSonera Enterprise, SE

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos TeliaSonera Enterprise, SE: