KMA-ansvarig på halvtid för löpande uppdrag på spännande bolag

serveOffice ab / Hälsoskyddsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla hälsoskyddsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos serveOffice ab i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Serveoffice har fått i uppdrag att hitta en KMA-ansvarig till vår kund Bruske Delér Fönsterrenoveringar. Tjänsten är ett interimsuppdrag på halvtid med placering vid Skärholmen, söder om Stockholm. Start omgående och förväntas pågå löpande.

Arbetsbeskrivning
I rollen som KMA-ansvarig hos vår kund Bruske Delér Fönsterrenoveringar har du ansvar för att kvalité och arbetsmiljöarbetet både efterlevs och utvecklas. Du delar även på bolagets HR-ansvar med ekonomiansvarig och innehar en plats i bolagets ledningsgrupp. Mer detaljerat innebär tjänsten bland annat:

• Rapportering gällande kvalitet, miljö, arbetsmiljö, kompetensförsörjning, hälsa och säkerhet till styrelse och personal.
• Säkerställa att alla medarbetare har tillräcklig kännedom om verksamhetsledningssystemet.
• Hålla ISO-kurs samt introduktion i säkerhet med nyanställda.
• Säkra att förebyggande åtgärder genomförs med anledning av avvikelser.
• Att ledningssystemet fungerar och uppfyller kraven i ISO 9001, 14001 och OHSAS 18001.
• Ansvara för att dokumentera, styra och förbättra sin process.
• Ansvara för att interna revisioner av ledningssystemet görs, sända ut kundenkäter till kunder med ramavtal och sammanställa resultat av samtliga kundenkäter.
• Säkerställa att kvalitets, miljö och arbetsmiljömanualerna är fullständiga och uppdaterade.
• Säkerställa att företaget kontinuerligt arbetar med kompetens- och ledarskapsutveckling.
• Ansvara för att samordna, vidareutveckla och kvalitetssäkra arbetsmiljöområdet.
• Ansvara för företagens policydokument, arbeta strategiskt med syfte att uppnå företagets affärsmål.
• Säkerställa att företaget har en bra rehabiliteringsprocess.

KMA-ansvarig i samråd med ekonomichef:
• Ansvara för praktisk hantering av HR-relaterade frågor.
• Hantera disciplinära åtgärder, LAS-ordning, övrig arbetsrätt och ansvara för att företaget följer arbetsrättsliga lagar.
• Utbilda och supporta så väl chefer som övrig personal i HR-relaterade frågor.


Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som har en ISO- och arbetsmiljöutbildning, har tidigare erfarenhet av liknande roller innefattande arbetsuppgifter så som att styra ISO-processer, säkerställa att arbetsmiljön efterlevs, rapportering och så vidare. Har du även erfarenhet av HR-relaterade arbetsuppgifter är detta starkt meriterande. För att lyckas som KMA-ansvarig hos Bruske Delér krävs goda kunskaper i Excel. Du innehar B-körkort då det i din roll ingår att säkerställa att BDFs policys efterlevs ute på olika projekt.

Med anledning av att du som KMA-ansvarig kommunicerar med samtliga medarbetare på bolaget med olika nationaliteter är det av stor vikt att du behärskar, utöver svenska, engelska i både tal och skrift. Om du även behärskar något av de baltiska språken är detta meriterande.

För att trivas i rollen som KMA-ansvarig hos BDF är det av betydelse att du trivs med att jobba självständigt med varierade arbetsuppgifter och hugga i där det behövs, högt som lågt. Det är viktigt att du är med och driver ditt ansvarsområde och bolaget framåt i rätt riktning mot bolagets affärsmål, därför söker vi dig som är driven, noggrann, initiativrik och ansvarsfull. Vidare är du en prestigelös lagspelare med skinn på näsan som har förmågan att kommunicera med olika typer av personer på olika nivåer.

Vi lägger stor vikt vid din personlighet!

Om företaget
BDF sitter i trevliga lokaler i Skärholmen med parkeringsmöjligheter. Bolaget som verkar inom byggbranschen har varit verksamt sedan 1988 och har ett välrenommerat varumärke på marknaden.

Vi på Bruske Delér har under en lång tid arbetat för att nå en kultur på arbetsplatsen där människor trivs, har en god arbetsmiljö och utvecklas. För att nå dit har vi arbetat fram tre kärnvärden som påminner oss om vad som ska genomsyra allt vi gör. Dessa är: Moderna, Professionella och Engagerade.

Här kommer du till en arbetsplats där det är högt i tak med välutvecklad humor! Hos oss på Bruske Delér är vi lika professionella internt som externt, mot våra kunder och partners. Vi tror på mångfald och arbetsplatsen representeras av många olika nationaliteter och åldrar. Vi förväntar oss att alla bidrar till företaget på bästa sätt inom sitt gebit.

Bruske Delér Fönsterrenoveringar befinner sig i ett expansivt skede där du som konsult har stor möjlighet att få vara med och bidra i utvecklingen!

Som konsult hos Serveoffice erbjuder vi dig
Ett personligt företag som värderar relationer högst, oavsett om det är kunder, konsulter eller kandidater. Här får du engagerade kollegor och ledare som har förstått betydelsen av att ha personal som trivs och mår bra. Olika typer av aktiviteter anordnas flera gånger per termin för att skapa en härlig gemenskap och en "vi-känsla".

Vi har kollektivavtal och erbjuder ett brett förmånspaket och ett generöst friskvårdsbidrag. Viktigast av allt- vi erbjuder en bra arbetsplats med mycket skratt!

Ansökan och kontakt
I den här processen samarbetar Bruske Delér Fönsterrenoveringar med rekryterings- och bemanningsföretaget Serveoffice. Skicka in dina ansökningar nedan. Urvalet görs löpande. Vi tar inte emot ansökningar via mail utan endast via hemsidan. Frågor kring tjänsten besvaras av konsultchef Stina Hauschildt på 073-779 40 59 eller stina.hauschildt@serveoffice.se.

Varaktighet, arbetstid
Deltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2019-10-23

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-11-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Serveoffice AB

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Serveoffice AB (org.nr 556418-1492), http://www.serveoffice.se

Arbetsplats
serveOffice AB

Jobbnummer
4853710

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från serveOffice ab

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos serveOffice ab: