Klubbsamordnare / kanslist - HK Guldkroken

HK Guldkroken / Organisationsutvecklarjobb / Hjo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Hjo, Tibro, Haninge, Tidaholm, Ödeshög eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos HK Guldkroken i Hjo

Föreningen är en både social och sportslig samlingspunkt i byn och har fokus på att växa barn- och ungdomsverksamheten för att skapa en plattform för umgänge och laganda. HKG har en framgångsrik historik med utveckling av flera spelare som tagit steget till elitserieklubbar, europeiskt proffsspel samt spel i svenska landslaget. HKG har idag stabila och trogna sponsorer och bra ekonomi som skapar bra förutsättningar för framtiden.

Nu söker vi en kanslist med ett intresse för sport och handboll som ansvarar för administration och samordning av vår dagliga verksamhet.

Din erfarenhet och personlighet
Du har erfarenhet av att arbeta med administrativa arbetsuppgifter på ett serviceinriktat och effektivt sätt. Som person är du social, självgående, ordningsam och kommunikativ. Du har kunskap om sporten handboll och kanske erfarenhet som spelare eller ledare inom handbollen eller annan idrott. Idag sker all kommunikation och kontakt via moderna medier så hög PC- och MS Office kunskap är ett krav.

Om tjänsten
Tjänsten omfattar bland annat att hantera föreningens kommunikation (samtal, mail och post), beställning av annonser och material, uppdatering av digitala medier, koordinering av utbildningar och träningsplanering/matchflytt/bokning av domare/funktionärer mm. Kontakt och samverkan med spelare, tränare, förbund och föräldrar utgör en viktig del i arbetet för att utveckla och driva verksamheten framåt. Viktig uppgift är även att marknadsföra handboll genom fysisk närvaro hos ungdomar och skolor.

Tjänsten är en deltidstjänst under säsongen mitten augusti till mitten april (9 månader). Omfattning och upplägg är flexibelt och diskuteras med utgång av kandidatens möjlighet. Tidigare har tjänsten varit på ca 50 % på plats i Guldkrokshallen. HKG vill möta dagens ungdom i deras kanaler så idag är inte "på plats" avgörande men möjligheten finns, vidare är fasta tider inte ett måste utan uppgifterna kan skötas flexibelt. Vi ser att tjänsten är någonstans mellan 10-14 timmar per veckan i genomsnitt med mer att göra under säsongsuppstart och avslut men med något mindre timmar under november - februari. Tjänsten går att tillträda som anställd eller som konsult med fakturering från eget bolag.

Du rapporterar direkt till styrelsen. Tillträde mitten augusti.

Du har erfarenhet av att arbeta med administrativa arbetsuppgifter på ett serviceinriktat och effektivt sätt. Som person är du social, självgående, ordningsam och kommunikativ. Du har kunskap om sporten handboll och kanske erfarenhet som spelare eller ledare inom handbollen eller annan idrott. Idag sker all kommunikation och kontakt via moderna medier så hög PC- och MS Office kunskap är ett krav.

Tidigare har tjänsten varit på ca 50 % på plats i Guldkrokshallen. HKG vill möta dagens ungdom i deras kanaler så idag är inte "på plats" avgörande men möjligheten finns, vidare är fasta tider inte ett måste utan uppgifterna kan skötas flexibelt. Vi ser att tjänsten är någonstans mellan 10-14 timmar per veckan i genomsnitt med mer att göra under säsongsuppstart och avslut men med något mindre timmar under november - februari.

Varaktighet, arbetstid
Se ovan. 40%-60%

Publiceringsdatum
2018-04-27

Ersättning
Tjänsten går att tillträda som anställd, fast eller tim, eller som konsult med fakturering från eget bolag.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-18
Ange följande referens när du ansöker: HKG Kanslist

Kontakt
Fredrik Blad hkg@hjomail.se

Företag
Hk Guldkroken

Adress
Hk Guldkroken
Idrottsgatan 7
54430 Hjo

Kontorsadress
Idrottsgatan 7

Jobbnummer
4113549

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från HK Guldkroken

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos HK Guldkroken: