Klinikadministratör till Paramedicin Sörmland

Region Sörmland / Administratörsjobb / Nyköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Nyköping, Oxelösund, Trosa, Gnesta, Flen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Sörmland i Nyköping, Oxelösund, Trosa, Gnesta, Flen eller i hela Sverige

Paramedicin Sörmland, Eskilstuna, Katrineholm eller Nyköping

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!

Publiceringsdatum
2019-03-05

Om företaget
Vill du vara spindeln i nätet på vår klinik och tillsammans med verksamhetschef, stab och enhetschefer utforma och leverera en väl fungerande klinikadministration? Du är direkt underställd verksamhetschefen och ingår i klinikens stab. Du kommer att fungera som verksamhetschefens högra hand i administrativa frågor och är en del av ledningsgruppen.

Hos oss får du ett omväxlande arbete vilket ställer stora krav på en bred kompetens. Vi är engagerade, har ett stort intresse av förbättringsarbeten och ser fram emot framtidens utmaningar!

Blir du nyfiken? Kontakta oss så får du höra mer!

Arbetsuppgifter
• På uppdrag sammanställa statistik och uppföljningar gällande kliniken
• Ta fram underlag och förbereda verksamhetsfrågor på uppdrag av verksamhetschef eller ledningsgrupp
• Förbereda möten - boka lokaler, förtäring, skicka kallelser och skriva minnesanteckningar och protokoll
• Ansvara för klinikens diarium och vara huvudregistrator och handläggare i diariet
• Att ansvara för handläggningen av ärenden från t.ex. Patientnämnden, IVO, LÖF, och Lex Maria
• Ansvara för administrationen från samrådsgruppen för särskild ansökan av hjälpmedel
• Förbereda och handlägga chefsintroduktioner vid kliniken
• Hantera Heroma vad gäller ledningsgruppen vid kliniken
• Vara ekS-administratör tillsammans med klinikens huvudadministratör för ekS (IT-koordinatorn)
• Tillfälligt administrativt stöd åt 1:a linjechefer vid behov
• Skapa och uppdatera introduktionsmaterial för klinikens nyanställda medarbete
• Ansvara för administration av klinikens bilavtal och bensinkort
• Vara administratör av investeringsverktyget PerMit
• Ansvar för informationsskärmarna vid kliniken, tillsammans med IT-koordinator

Din kompetens
Medicinsk sekreterarutbildning, slutförd kvalificerad yrkesutbildning eller högskoleutbildning inom exempelvis Hälso- och sjukvårdsadministration. Alternativt kan du vara utbildad inom ett annat område, som tillsammans med din arbetslivserfarenhet, gör dig kvalificerad för tjänsten. Erfarenhet och intresse av administration och processarbete inom hälso- och sjukvård.

Vi värdesätter egenskaper som noggrannhet och en positiv grundinställning samt en förmåga att hantera många olika saker samtidigt.

Du bör vara strukturerad och kunna arbeta självständigt men samtidigt vara flexibel. Du tycker om att ha varierande arbetsuppgifter och kan prioritera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt samt tar ett stort ansvar för dina uppdrag och för helheten.

Du har en bred och grundläggande administrativ kompetens samt god datorvana.

Som person är du självständig, handlingsinriktad samt har både en integritet och en öppenhet som leder till att du blir en naturlig samarbetspartner. Du ser vad som behöver göras och ditt förhållningssätt präglas av ett professionellt och serviceinriktat bemötande samt ett lösningsfokuserat arbetssätt.

Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.

Anställningsform och sysselsättningsgrad
Tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
Placering efter önskemål.

Information om tjänsten lämnas av
Rose-Marie Hedlund, verksamhetschef, 070-399 97 53.
Irene Vasberg Kvalitetssamordnare, 072-233 46 16.
Fackliga företrädare söks via växeln, 0155-24 50 00.

Kom och jobba hos oss på Paramedicin Sörmland!

Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2019-03-31.
Intervjuer kan komma att ske löpande.

Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)


Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare, 100%, Tillträde Enligt överenskommelse -

Ersättning


Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-31
Ange följande referens när du ansöker: RLSV-19-025
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Region Sörmland

Adress
Region Sörmland
Repslagaregatan 19
61188 Nyköping

Kontorsadress
Repslagaregatan 19

Jobbnummer
4650367

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Sörmland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Sörmland: