Klättercentret söker en löneadministratör!
Klättercentret Stockholm AB / Administratörsjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Klättercentret Stockholm AB i Sollentuna,
Solna,
Stockholm,
Uppsala,
Västerås eller i
hela Sverige Är du en noggrann person som är bra på att hantera siffror? Tycker du om att göra beräkningar och trivs i en administrativ roll där du får ta eget ansvar? Då kan tjänsten som löneadministratör hos oss på Klättercentret vara något för dig!
Klättercentret Stockholm AB driver idag den största klätterverksamheten i Sverige räknat till omsättning och antal anläggningar. I takt med att Klättercentret fortsätter expandera behöver vi också förstärkning till våra administrativa roller. I dagsläget har Klättercentret en löneansvarig och en löneadministratör som hanterar lönerna för hela Klättercentret, och vi söker nu en till löneadministratör.
I rollen som löneadministratör på Klättercentret kommer du att arbeta med hela löneprocessen. Arbetsuppgifterna består bland annat av löneberedning, lönekörning, semesterberäkning, upplägg av nyanställningar, uträkning av slutlöner, ta fram arbetsgivarintyg samt assistera vår HR-administratör med tjänstepensioner.
Kunskaper och erfarenheter
För denna tjänst är utbildning eller erfarenhet inom området ett krav. Om du har erfarenhet av att arbeta i lönesystemet Visma 600 är det mycket meriterande, andra system vi arbetar i är Fortnox, BRP, och Quinyx (ingen erfarenhet krävs). Erfarenhet av arbete eller utbildning inom ekonomi är också meriterande för tjänsten (utöver utbildning/erfarenhet inom lön).
Vem är du?
Vi söker dig som är serviceinriktad, noggrann och är bekväm med att arbeta i flera olika system. Du är van vid att arbeta mot deadlines och kan hantera det genom att strukturera ditt arbete och genom god kommunikation med kollegor. Du samarbetar väl med andra och har lätt för att bygga goda relationer såväl internt som externt. Du har även mycket goda kunskaper i svenska, muntligt och skriftligt. För att trivas i rollen behöver du också periodvis kunna hantera en hög arbetsbelastning.
Publiceringsdatum2023-12-15Om företagetLön inom Klättercentret är en del av vår HR-avdelning som består av en HR-chef, en HR-generalist, en HR-administratör, löneansvarig samt en löneadministratör. Klättercentret består idag av fem bolag (Stockholm, Malmö, Uppsala, Västerås och Göteborg) som tillsammans har 10 anläggningar och över 300 anställda.
Om tjänstenTjänsten är på 50 % och för denna tjänst tillämpas förtroendearbetstid med möjligheten att kombinera distansarbete med arbete i våra kontorslokaler inom Klättercentret Akalla (och arbete på andra anläggningar vid behov). De första månaderna är det viktigt att i högre utsträckning kunna vara fysiskt på plats på kontoret, dels för introduktion till arbetet men även till kollegor. Tjänsten är tillsvidare med 6 månaders provanställning. Beroende på erfarenhet har vi för denna tjänst ett lönespann mellan 30 000 - 35 000 kr / månad räknat för heltid.
Så ansöker duUrval och intervjuer sker löpande, önskad start så snart som möjligt. Sök genom att mejla CV och personligt brev till
ansokan@klattercentret.se, titulera mejlet med "Ansökan - Löneadministratör".
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-21
E-post:
ansokan@klattercentret.se Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Löneadministratör".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Klättercentret Stockholm AB (org.nr 556643-8676),
https://www.klattercentret.se Vandagatan 3 (
visa karta)
164 74 KISTA
Arbetsplats Akalla
Jobbnummer 8332485
Observera att sista ansökningsdag har passerat.