Klarna söker Redovisningsekonom ERP Superuser

M&D Selection (english) / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos M&D Selection (english) i Stockholm, Solna, Danderyd, Huddinge, Sollentuna eller i hela Sverige

Klarna grundades i Stockholm 2005 utifrån en enkel och klar idé: Att göra det enklare för människor att handla. Idag är Klarna ett av Europas snabbast växande företag. 2014 gick vi ihop med SOFORT och skapade Klarna Group, Europas ledande alternativa betalningsleverantör. Klarna Group har över 1000 anställda och är verksamma i 14 länder. Drygt 25 miljoner konsumenter och 45 000 handlare använder våra lösningar och vårt mål är att bli det betalsätt som världen helst handlar med.

• Accountant-ERP Superuser

Vill du följa med på en resa utöver det vanliga? Klarna är ledande inom betalningslösningar för e-handel med en kraftigt växande verksamhet. Vi utvecklar ständigt produkter och expanderar till nya marknader, och är därför i ständigt behov av nya medarbetare. Detta ställer höga krav på vår verksamhet och vi söker nu en redovisningsekonom med superuseransvar.

I rollen som accountant ERP superuser på Klarna är man en viktig del i redovisningsfunktionens leverans. Tjänsten är primärt en redovisningsekonom med fokus på nationella och internationella dotterbolag och med ett brett ansvar för hela redovisningsprocessen. Det inkluderar löpande redovisning och bokslut men det är även en roll som business partner mot dotterbolagen och koordinering med outsourcing partners och den interna controllerorganisationen.

I tjänsten ingår dessutom ett superuseransvar och ett nära samarbete med ERP system manager när det gäller att administrera och utveckla MS Dynamics AX 2012. I denna del av rollen kommer det ingå ansvar för mindre utvecklingsprojekt, processutveckling, administrera systemet samt vara primära supportkontakten för interna användare av systemet. Du kommer även att ansvara för kontakten med den externa supportfunktionen för ERP-systemet.

Du kommer att rapportera till vår redovisningschef.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:

• Löpande redovisning och månadsbokslut för dotterbolag i Sverige och utomlands.
• Accounting business partner mot dotterbolag, samarbete med outsourcade redovisningsfunktioner.
• Systemadministration, rättighetsadministration
• Delta i utvecklingsprojekt. Driva mindre utvecklingsprojekt, ansvara för kontoplan och finansiella dimensioner samt rapportutveckling.

Klarna är en organisation i ständig förändring och det kommer att ställa krav på den här tjänsten. Uppbyggnad av business partner-rollen, implementering av nya dotterbolag och mer teknikinriktade projekt för att utveckla användandet av ERP-systemet är några exempel på olika projekt som kommer att hanteras av den här rollen.

Du har 3-5 års relevant arbetslivserfarenhet för rollen och har jobbat med både redovisning och som superuser.

Givetvis har du mycket kunskaper i redovisning, men även ett stort systemkunnande och intresse. Du har god erfarenhet av rapportering enligt IFRS och god användarkunskap av Excel.

För att lyckas i rollen behöver du vara analytisk och strukturerad. Du är effektiv och självgående. Tar egna initiativ, har hög social kompetens och kommunikativ förmåga.  Att du kan jobba obehindrat i en engelskspråkig miljö förutsätter vi.

Som person är du öppen för nya idéer och angreppssätt och har erfarenhet av att driva förändringar. Du tänker alltid på företagets bästa ur ett helhetsperspektiv. Du sätter en stolthet i att allt levereras med högsta kvalitet i enlighet med överenskomna deadlines.

Med passion, engagemang och personligt ansvar lyfter du tillsammans med dina kollegor enhetens arbete till högsta nivå.

Vi erbjuder en dynamisk internationell arbetsmiljö ihop med kompetenta och ambitiösa kollegor. Som anställd på ett av Europas snabbast växande företag spelar du en viktig roll i att ta Klarna till nästa nivå. Du arbetar inte för Klarna, du arbetar med Klarna.

Tjänsten är placerad vid Klarnas nya huvudkontor på Sveavägen i Stockholm.

I den här rekryteringen samarbetar Klarna med M&D Selection.

Välkommen med din ansökan till M&D Selection: www.mdselection.se , klicka dig vidare till "Aktuella Rekryteringar". Intervjuer sker löpande, sista ansökningsdag är 2014-06-08. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka gärna din ansökan redan idag.

För frågor och information kring tjänsten, kontakta rekryteringsansvarig Åse Sundberg, ase.sundberg@mdselection.se eller ring 0736-830722

Publiceringsdatum
2014-05-22

Arbetstider och omfattning
Heltid -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-07-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
M&D Selection (english)

Adress
M&D Selection (english)
Sveavägen 13, 7 tr
11157 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 13, 7 tr

Jobbnummer
1884450

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från M&D Selection (english)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos M&D Selection (english):