Kjell & Company söker inköpare till inköpsavdelningen!
Kjell & Company / Inköpar- och marknadsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kjell & Company i Malmö,
Burlöv,
Lund,
Trelleborg,
Helsingborg eller i
hela Sverige Kjell & Company är ett av Sveriges mest expansiva detaljhandelsföretag. Idag kan vi erbjuda våra kunder marknadens mest kompletta sortiment av tillbehör för hemelektronik med fokus på dator- och mobiltelefontillbehör. Kjell & Company har idag en stark position på hemelektronikmarknaden och även en speciell plats i många kunders hjärta. Där andra säger nej eller inte vet svaret, tar vi gärna vid. Vårt mål är att överträffa våra kunders förväntningar i varje möte både när det gäller kunskapsnivå och det goda bemötandet.
Inköpsavdelningen har en vital funktion i att försörja Kjell & Company med varor. Branschen är snabbrörlig och du kommer som inköpare stå inför en daglig utmaning i att hitta rätt vara till rätt pris. Målsättningen är att ha en så hög servicegrad som möjligt utan att höja det totala lagervärdet.
Vi söker nu dig som är en strukturerad och noggrann person som trivs med att ha många projekt igång samtidigt. Du ska vara bekväm med att ställa krav och kunna förhandla fram bäst villkor som gynnar Kjell & Company mest. I denna roll behöver du vara självgående och kommer även ha ett stort ansvar gällande våra kampanjer. Du kommer koordinera inköpen och ha full kontroll på leveranser och priser. Efter avslutad kampanj ska en sammanställning göras som uppföljning.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Orderhantering, leveransbevakning och uppföljning av orderbekräftelser.
• Prisuppdatering, följa upp priser och uppdatera affärssystemet med aktuella och rimliga inköpspriser.
• Restorderhantering, följa upp ordrar och uppdatera affärssystem med leveranstider.
• Fakturahantering, koppla inleveranser till fakturor och skicka för bokföring.
• Leverantörsförhandling, se till att hitta bästa möjliga pris, ledtider och övriga affärsvillkor.
• Hantera tvister inom ramen för gjorda köp.
• Ansvara för att leverantörskontakt och samarbete upprätthålls och utvecklas.
• Kampanjhantering, volym, uppföljning, leveranskontroll, priskoll, korrektur
Personliga egenskaper och kompetenser
• Analytisk
• Noggrann
• Stresstålig
• Kommunikativ
• Strukturerad
• Administrativ förmåga
• Förhandlingsförmåga
• Lyhörd
• Drivande
• Resultatorienterad och vaksam
• Goda Excel kunskaper är meriterande.
Tillträde: snarast möjligt. Tjänsten är på heltid (40 timmar per vecka)
Plats: Kjell & Companys huvudkontor i Malmö.
Lön: Enligt överenskommelse.
Sista dag att ansöka är 2018-07-27 (Skicka in din ansökan omgående då rekryteringen sker löpande).
Tjänsten rapporterar till Inköpschef
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2018-06-27ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-07-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAdam, HR-Medarbetare,
rekrytering@kjell.comFöretagKjell & Company
AdressKjell & Company
Tärnögatan 6
211 24 Malmö
21124 Malmö
KontorsadressTärnögatan 6
211 24 Malmö
Jobbnummer 4225218
Observera att sista ansökningsdag har passerat.