Kinnarps söker Leveransplanerare
Adecco Sweden AB / Logistikjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla logistikjobb i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Kalmar,
Borgholm,
Nybro,
Torsås,
Mönsterås eller i
hela Sverige Kinnarps Interior ingår i Kinnarpskoncernen som grundades 1942 av Jarl och Evy Andersson. Kinnarps är Europas största leverantör av inredningslösningar och finns representerat i ca 40 länder. Kinnarps Interior är Sveriges största kedja av inredningshus för kontorsmöbler och möbler inom skola, vård och omsorg. Kinnarps Interior hjälper till med inredning för att skapa tilltalande miljöer som signalerar rätt värderingar, samtigt som man arbetar för en en hållbar utveckling för miljön. Kinnarpskoncernen har ca 2 400 anställda och omsättningen 2013/2014 uppgick till 3,7 miljarder SEK.
Kinnarps Interior Kalmar ingår i Kinnarps Sverige Försäljnings AB. Leveransplaneraren är en del av Supply Chain Öst med ansvar för administration och leverans på orterna Kalmar, Karlskrona, Växjö, Jönköping och Norrköping.
Din utmaning
Som Leveransplanerare hos Kinnarps Interior är du ansvarig för leveransprocessen och spindeln in nätet som knyter samman försäljning, leverans och montering. Ditt uppdrag är att planera och sätta upp struktur för att kunden ska få rätt vara i rätt tid. I tjänsten kommer du att arbeta både med leverantörer inom koncernen och externa leverantörer vilket kräver flexibilitet i kombination med struktur och styrning. Du arbetar självständigt under eget ansvar i nära samarbete med chef och medarbetare. Vi erbjuder ett fritt arbete där du arbetar med marknadsledande lösningar och produkter i ett kundorienterat företag. Hos oss får du stimulerande arbetsuppgifter, trygghet och utvecklingsmöjligheter. Vi arbetar hårt tillsammans, samtidigt som vi uppmuntrar alla att hitta en bra balans mellan arbete och privatliv.
Publiceringsdatum2015-12-09BakgrundVi söker dig med erfarenhet av liknande roll gärna med erfarenhet från möbel och inredningsbranschen. Du har en god förmåga att planera och strukturera ditt arbete, du tycker om att vara spindeln i nätet.
Då du kommer att arbeta i en kund och försäljningsorienterad organisation är erfarenhet av kundkontakt är ett krav. I rollen använder du dig av IT-baserade verktyg vilket kräver goda IT kunskaper och vana av att jobba i planeringssystem.
Erfarenhet av arbete i Movex är starkt meriterande. Körkort samt god svenska och engelska är ett krav. Har du dessutom erfarenhet från transport eller logistikbransch samt erfarenhet av montage så tveka inte att söka!
Dina personliga egenskaper är viktiga och vi värdesätter motivation, energi och utvecklingsvilja högt.
Som person är du planerad, rak och tydlig, ansvarstagande, noggrann och lyhörd samtidigt som du trivs med att arbeta mot gemensamma mål tillsammans med dina kollegor.
Vill du veta mer?
Kinnarps Interior samarbetar i denna rekrytering med Adecco, du skickar in din ansökan via:
www.adecco.se och lediga jobb. Ansök senast den 3 januari 2016. Frågor angående tjänsten besvaras av Adeccos Rekryteringskonsult Björn Almqvist på tel: 0455-341004.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-12-31
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktBjörn Almqvist
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Campus Gräsvik 5
37175 KARLSKRONA
KontorsadressCampus Gräsvik 5
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2569090
Observera att sista ansökningsdag har passerat.