Kfab Söker Kundchef

Katrineholms Fastighets AB / Chefsjobb / Katrineholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Katrineholm, Vingåker, Flen, Finspång, Eskilstuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Katrineholms Fastighets AB i Katrineholm

Katrineholms Fastighets AB bildades 1955 och ägs av Katrineholms kommun. Hos oss bor 6 000 Katrineholmare i någon av våra drygt 2 000 hyreslägenheter. Vi äger och förvaltar 75 lokaler. Vi är cirka 45 medarbetare och har vårt kontor centralt i Katrineholm. KFAB har historiskt sett haft en viktig roll i skapandet av det svenska folkhemmet. Under drygt 70 år har vi haft en aktiv roll i byggandet och förvaltandet av bostäder och lokaler i Katrineholm. Genom vårt dotterbolag erbjuder vi industri- och kontorslokaler till vårt näringsliv. Vi är en kundnära och effektiv organisation med affärsmässighet och samhällsnytta i fokus. Vårt mål är att vara en engagerad och trygg hyresvärd med ett varierat utbud av attraktiva livs- och boendemiljöer.
Mål och förväntningar
Som Kundchef hos KFAB har du en viktig roll i arbetet med att fortsätta utveckla KFAB som en hyresvärd som överträffar hyresgästens förväntningar. Du kommer att arbeta med engagerade, prestigelösa och hjälpsamma kollegor. Du blir chef för fem personer. Tillsammans med oss får du möjlighet att vara med och påverka morgondagens Katrineholm, samtidigt som du bygger din karriär och har roligt på jobbet.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som Kundchef hos oss ansvarar du för att KFAB:s uthyrnings- och felanmälansprocess för bostäder, parkeringsplatser, garage och lokaler följs och genomförs effektivt och kvalitetssäkert. Vi söker dig som trivs med att vara synlig i organisationen och har lätt för att skapa förtroende, etablera och behålla goda relationer i din omgivning. I rollen ingår personal-, budget och verksamhetsansvar för kundgruppen. Du kommer att ingå i bolagets ledningsgrupp och rapporterar till VD. KFAB har ca 2 200 lägenheter och ca 245 000 kvm lokaler främst med kommunal verksamhet.

Publiceringsdatum
2022-04-29

Dina arbetsuppgifter
Verksamhetsplanering och budget för avdelningen
Utveckla avdelningens och bolagets arbetssätt genom att aktivt bidra i ledningsgruppen
Förhandla och administrera lokalhyresavtal
Hyresadministration bostäder
Säkerställa låg vakansgrad
Marknadsföring och sponsring
Kvalitetssäkra störningsarbetet
Driva arbetet mot alla former av oriktiga hyresförhållanden
Kunna avdelningens alla operativa uppgifter och hoppa in vid behov
Vara chef för en kommunikatör, en boendekonsulent och två uthyrare/kundvärdar samt en kundserviceansvarig

Kvalifikationer och personlighet
Du har en högskoleutbildning inom fastighetsjuridik, alternativt har motsvarande utbildning som vi finner likvärdig. Vi ser att du har ett par års ledarerfarenhet och erfarenhet av att tolka och tillämpa hyreslagstiftning.
Du ska kunna hantera komplicerade frågor gällande uthyrning och störningshantering och därför lägger vi extra stor vikt på att du kan formulera dig korrekt skriftligt såväl som muntligt. Vi ser det som meriterande om du har processvana i t.ex. hyresnämnden och erfarenhet av strategiskt förändringsarbete. Digitalisering för ökad effektivitet är ett viktigt område. Du talar och skriver svenska och har baskunskaper i engelska. Körkort är ett krav och en förutsättning i tjänsten.
Som person har du hög integritet, personlig mognad samt god känsla för likabehandling och rättssäkerhet. Då du ansvarar för vår marknadsföring och sponsring, är du en god kommunikatör som kan samarbeta, skapa förtroende och relationer såväl internt som externt. Du är en stabil, trygg, empatisk och närvarande ledare som kan engagera och entusiasmera dina medarbetare. Vidare är du självgående, drivande och strukturerad. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper, ditt engagemang och dina drivkrafter.
Vi erbjuder dig
Att ingå i ett team och i ett företag som har ambitionen att tillsammans jobba för en god arbetsmiljö. Vi erbjuder våra medarbetare attraktiva arbetsvillkor och flexibilitet för att få engagerade och motiverade medarbetare.
Ett jobb på KFAB ger dig möjlighet att utvecklas personligen och att få växa i din professionella roll. Vi har högt förtroende för våra medarbetare vilket ger dig stor möjlighet till eget ansvar. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare med stor samhällspåverkan och har en god sammanhållning där vi ställer upp för varandra.
Låter detta intressant?
I denna rekrytering samarbetar Katrineholms Fastighets AB med Jefferson Wells, ManpowerGroup. För mer information och frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Marie Gutke 070-377 54 27 alternativt marie.gutke@jeffersonwells.se. Intervjuer och urval kommer att ske efter vecka 20.
Varmt välkommen med din ansökan. Vi ser fram emot att ses!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Katrineholms Fastighets AB
Tegnérvägen 26
64121 KATRINEHOLM

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Kundchef".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Katrineholms Fastighets AB (org.nr 556011-0917), http://www.kfab.se
Tegnérvägen 26 (visa karta)
641 21  KATRINEHOLM

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Ansökan
E-post: marie.gutke@jeffersonwells.se

Kontakt
Rekryteringsansvarig Jefferson Wells
Marie Gutke
marie.gutke@jeffersonwells.se
070-377 54 27

Jobbnummer
6588683

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Katrineholms Fastighets AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Katrineholms Fastighets AB: