Key Account Manager till Senterprise, Stockholm
Senterprise AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Senterprise AB i Stockholm,
Eskilstuna,
Örebro,
Sundsvall,
Göteborg eller i
hela Sverige Senterprise AB - Microsoft Experts Delivered handplockar och förmedlar Nordiska IT-specialister och utvecklare inom Microsoft. Vi har marknadens mest kompletta tjänst inom IT-konsultuthyrning och IT-rekrytering inom Microsofts teknologier och plattformar.Läs gärna vidare på
www.senterprise.seFöretaget
"Visionen om att vara och uppfattas som Nordens ledande IT-specialistförmedlare inom Microsoft"
Senterprise AB i Stockholm City är ett ungt och offensivt bolag i IT-rekryteringsbranschen och sitter i nya och fräscha lokaler mitt i Stockholm City, vilket medför att personer som arbetar hos oss är sugna på förändring och utveckling och är beredda att rycka in och hjälpa till och ställa upp där så behövs. Vårt mål är att med moderna verktyg och processer sammanföra företag med de bästa kompetenserna på marknaden - i form av rekrytering, bemanning, konsultförmedling.
Key Account Manager i Stockholm
Som Senterprise KAM på kommer du sitta mitt i den svenska marknaden för Microsoftkompetens, och ha massor av kontakter med VD, CTO, CIO, övriga verksamhetschefer, HR-ansvariga och kandidater och underkonsulter bland olika IT-företag och IT-avdelningar.
Publiceringsdatum2013-08-23Dina arbetsuppgifterDina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara följande:
• Prospektera och hitta nya potentiella kunder
• Pitcha och boka in nya kunder på telefon (50% av arbetstiden)
• Genomföra kundbesök i Stockholms-området (50% av arbetstiden)
• Genomföra kundmöten och sälja in våra USP'ar till kunder
• Stänga affärer
• Genomföra leveranser av konsult- och rekryteringsuppdrag
Vi erbjuder dig
• En fantastisk arbetsplats och möjligheten att få grunden bygga upp ett spännande företag inom en växande bransch:
• Fast grundlön och en attraktiv provisionsmodell
• Aktiv coaching av proffs
• En karriärväg till toppen
• Ett unikt erbjudande att sälja in till företag i Stockholms området
• En härlig arbetsplats med glada kollegor
Framgångsfaktorer
Du är framgångsrik i din försäljning genom ditt resultatinriktade och drivna sätt, samtidigt som du har färdigheten att kombinera detta med en stor portion samarbetsförmåga. Du är van att ta fullt eget ansvar för ditt arbete, ser självständigt vad som ska göras och löser aktivt de utmaningar som dyker upp.
Formella krav
• Minst 2 års tidigare erfarenhet av företagsförsäljning, B2B inklusive egen kundbokning och egna kundbesök - med mycket goda resultat.
• Har goda referenser på att du lyckats bra i kundbokning.
• Engagemang - "walk the extra mile" för kunden
• Relationsbyggande personlighet
• Säljande personlighet
• Intresse för IT och människor
• Meriterande med erfarenhet från rekrytering och/eller konsultförmedlingsbranschen.
Viktigast av allt
Du måste tycka det är stimulerande och spännande (snarare än jobbigt och läskigt) att vara med i startup-fasen på ett modernt företag. Vi ska tillsammans skapa något stort och spännande på denna resa.
Arbetstider och omfattningHeltid/Tillsvidare
ErsättningGrundlön+provision, för rätt person finns utomordentliga karriärmöjligheter, heltäckande försäkring med mera.
Så ansöker duAnsöker gör du genom att använda länken nedan.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktElias Tavsan, VD 08-53332263
elias.tavsan@senterprise.seJoakim Hilj
joakim.hilj@senterprise.seFöretagSENTERPRISE AB
AdressSENTERPRISE AB
Adolf Fredriks Kyrkogata 13
11137 Stockholm
Jobbnummer 1634042
Observera att sista ansökningsdag har passerat.