Key Account Manager till Payzone!

Payzone / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Payzone i Stockholm

Payzone är idag Europas ledande företag inom utvecklandet av lösningar för elektroniska transaktioner. Koncernen erbjuder sina kunder en rad produkter inom segmenten betalningslösningar för konto- och kreditkort, transaktionslösningar kopplade till kontantkortstelefoni, bonussystem och elektroniska presentkort. Payzone är ett europeiskt bolag med kontor i 19 länder. Bolaget, som grundades 1989 (under namnet ITG), omsatte 2006 ca EURO 2,8 miljarder och sysselsätter närmare 700 anställda. Den nordiska verksamheten omsätter ca SEK 350 miljoner på ett 50-tal anställda. Payzone Nordic AB ansvarar för koncernens pan-nordiska verksamhet utifrån kontoret i Marievik, Stockholm. Läs mer om Payzone och vår verksamhet på www.payzone.se
Tjänsten
Payzone söker nu en Key Account Manager till sitt säljteam på huvudkontoret i Stockholm. I rollen som Key Account Manager ansvarar du både för att vårda befintliga storkunsdrelationer samt för nykundsbearbetning där fördelningen kommer att vara ca 30% befintliga och 70% nya kunder. Din portfölj består av Payzones hela tjänsteutbud och din motpart är oftast IT-chefen på större butiks-/restaurang-/hotellkedjor. Du bokar dina egna besök och arbetar med kunder över hela norden.
Du har ett nära samarbete med de övriga delarna inom Sälj och Marknad såsom Direktförsäljning, Partner- Account och Marknad. Internt agerar du också projektledare med integration mot kund efter införsäljning, vilket innebär att du även samarbetar med Operations, Finance och IT.
Payzone erbjuder möjlighet till arbete i högt tempo med stor potential till god utveckling. Produkterna och tjänsterna är de senaste på marknaden och är mycket efterfrågade.
Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker Dig med minst ca 5 års erfarenhet från kvalificerad försäljning av tekniska lösningar (alt annan tjänsteförsäljning) med dokumenterat goda resultat. För att lyckas i rollen som Key Account Manager hos Payzone bör du ha god teknisk förståelse, erfarenhet från längre säljcykler samt kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på både engelska och svenska. Du har troligtvis en akademisk bakgrund av något slag. Vi ser gärna att du har körkort och egen bil.
Som person brinner du för försäljning och har en prestigelös inställning till ditt jobb. Du är orädd och söker ständigt att lära dig nya saker och utvecklas. Du är en teamspelare med viljan att lyckas både individuellt och i grupp.

Publiceringsdatum
2009-08-18

Övrig information
I denna rekrytering samarbetar Payzone med Ogunsen Search & Selection. Sök tjänsten genom att klicka på "ansök". För mer information är du välkommen att kontakta Jessica Runerlöv Moberg, 08-410 252 81 alt Jacob Linusson, 08-410 252 82 på Ogunsen Search & Selection (www.ogunsen.se). Urval och intervjuer sker löpande så välkommen med din ansökan snarast, dock senast den 11:e september. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt.

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Måndaslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-09-11
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Jacob Linusson, +46 8-41025282
Jessica Runerlöv Moberg, +46 8-41025281

Företag
Payzone

Adress
Payzone
Humlegårdsgatan 20, 5 tr
10391 Stockholm

Jobbnummer
492287

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Payzone

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Payzone: