Key Account Manager till Nielsen

Nielsen Services Sweden AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nielsen Services Sweden AB i Stockholm, Uppsala, Enköping, Västerås, Norrköping eller i hela Sverige

Gör skillnad för våra kunder och deras verksamhet!

Vill du driva affärer genom att skapa en relation med några av de största leverantörerna (FMCG) inom svensk dagligvaruhandel? Vi har nästa utmaning för dig som vill ansvara för att driva och genomföra överenskommen affärsplan och leverera värde för kunden.

Den huvudsakliga utmaningen blir att stärka vår relation med såväl lokala som globala kontakter och fortsätta att leverera värdegivande konsultation och kundnöjdhet.

Du kommer att vara placerad i Stockholm och arbeta tillsammans med ett team baserat i Danmark, Finland och Norge och du rapporterar till analysansvarig i Sverige. En lyckad kandidat behöver besitta en stor social kompetens, kommersiellt tänkande och vara analytiskt lagd.

Huvudsakliga ansvarsområden:
• Att utveckla och upprätthålla starka kontinuerliga relationer med viktiga kundkontakter.
• Fördjupa relationerna med kunderna genom att arbeta mot gemensamt överenskomna mål och prioriteringar.
• Att leverera rådgivande insikter och rekommendationer i viktiga affärsfrågor.
• Att bidra till utvecklingen av kundkonton som syftar till att växa våra intäkter och öka kundnöjdheten.
• Tillföra initiativkraft och ha förmåga att arbeta både självständigt och som en viktig gruppmedlem.
• Öka synlighet av Nielsen ute hos kund.

Vi söker dig som:
• Har kommersiell erfarenhet från FMCG / Dagligvaruhandeln.
• Har universitetsexamen inom ekonomi, statistik, ingenjör eller motsvarande.
• Har god hand med kunder och en gedigen erfarenhet av framgång med kunder på både strategisk och taktisk nivå.
• Har en förmåga att analysera, tolka och presentera Nielsen-data på ett utmanande och insiktsfullt sätt.
• Möjlighet att skapa effektiva nätverk både internt och externt.
• Förmåga att fatta beslut självständigt och lösa problem på ett kundorienterat sätt.
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift.
• Meriterande med kunskaper i andra europeiska språk.

Vi erbjuder:
• Tillsvidareanställning, 100%, med 6 månaders provanställning
• Ett spännande jobb i ett internationellt företag i snabb utveckling
• En kunnig organisation, ett givande arbete och en trevlig och informell arbetsmiljö
• Konkurrenskraftigt erbjudande och kollektivavtal (tjänstepension, föräldralön mm.)
• 37.5 timmars arbetsvecka
• Ljusa och trevliga lokaler i Stockholm

Vill du bli en av oss?

Om du har frågor om tjänsten, kontakta då Anna Ekström +46 (0)703 10 89 13

Ansökan och CV, på antingen svenska eller engelska, skickas så snart som möjligt och inte senare än 10:e juni 2018.

Vi ser fram emot din ansökan!

Mer information finns på vår hemsida www.se.nielsen.com eller www.nielsen.com

Publiceringsdatum
2018-05-28

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-10

Kontakt
Företag
Nielsen Services Sweden AB

Adress
Nielsen Services Sweden AB
Maria Skolgata 83
11891 STOCKHOLM

Jobbnummer
4170159

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nielsen Services Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nielsen Services Sweden AB: