Key Account Manager till Källbergs Industri AB

Experis Finance / Säljarjobb / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Skövde, Tibro, Tidaholm, Götene, Skara eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance i Skövde, Tibro, Skara, Hjo, Falköping eller i hela Sverige

Källbergs Industri AB är Nordens största producent av äggbaserade ingredienser för en rad olika användningsområden. I sortimentet ingår bl.a. äggprodukter för livsmedels- och läkemedelsindustrin.

Vi är 80 anställda och omsättningen är ca 370 miljoner kronor, varav hälften av försäljningen exporteras. Källbergs är ISO 22000-certifierat.

Läs mer på www.kallbergs.se

Rekryteringen görs i samarbete med Experis.

Vi söker en affärsmässig, målinriktad och driven Key Account Manager till Källbergs Industri AB i Töreboda.

Publiceringsdatum
2013-12-05

Dina arbetsuppgifter
Som Key Account Manager kommer du bearbeta både nya och gamla kunder på den Nordiska marknaden. På sikt även exportkunder. Du har direkt ansvar för vissa nyckelkunder där du utvecklar och stärker affärsrelationerna och där du verkar för ständig förbättring avseende leveranssäkerhet, kundservice m m. Du kommer också att driva och leda införsäljning av nya produkter hos kund tillsammans med produktchefer och produktutvecklare samt att du ansvarar för att initiera förbättrings- och effektiviseringsprojekt inom i första hand försäljningsavdelningen. I dina uppgifter ingår också att upprätta budget och affärsplaner och ansvara för att dessa uppfylls. Du har inget personalansvar.

Du rapporterar till marknadschefen, din placering är i Töreboda och du kommer ha ca 100 resdagar/år. Livsmedelserfarenhet är inget krav men meriterande.

Vem är du?
För att vara framgångsrik i rollen som Key Account Manager har du flerårig erfarenhet av industriförsäljning, B2B och du bör har en högskoleutbildning inom marknad eller ekonomi.

Du ska ha god förståelse för marknaden, ett gott sinne för affärsmöjligheter och förmågan att skapa goda relationer med kunder. Det är också viktigt att du har strategisk förståelse för kvalificerad försäljning. En hög ambition och ett starkt driv är ett måste.

Du har mycket god vana av offerter, förhandlingar och avtal. Du arbetar målfokuserat, ihärdigt, effektivt och planerar ditt eget säljarbete.

Andra viktiga egenskaper:
• ha ett genuint intresse av försäljning
• ha förståelse för kundernas behov
• vara förtroendeingivande
• vara målinriktad
• god planeringsförmåga

Du ska ha:
• erfarenhet från internationella affärer
• intresse för livsmedel
• mycket god förmåga att kunna uttrycka dig i tal och skrift i både svenska och engelska
• B-körkort

Kontaktperson för detta jobb
Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan med registrerat och uppdaterat CV. Vi arbetar med löpande urval och vill ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 3/1.

Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Petra Sivefäldt på telefon 0500-38 14 37.

Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-01-15
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Petra Sivefäldt 0500-38 14 37

Företag
Experis Finance

Adress
Experis Finance
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1721512

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance: