Key Account Manager SVH och Online - Risenta

Instore Business AB / Säljarjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Instore Business AB i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Solna, Stockholm eller i hela Sverige

Instore Business söker för Risentas räkning: Key Account Manager för Servicehandeln & Online då nuvarande KAM har fått en ny utmaning inom företaget. 
HUVUDSYFTE MED JOBBET? 
Som Key Account Manager SVH & Online är ditt huvudsakliga syfte att driva och utveckla Risentas varumärke, marknadsandelar, omsättning och lönsamhet på tilldelade kunder.
Du ansvarar för att utveckla kundrelationen och bygga långsiktiga relationer på både operativ och strategisk nivå hos kund.
Tjänsten omfattar även ansvaret för att utveckla och implementera strategiska kanal och kontoplaner samt analys och rapportering av kanal och kund.
Du rapporterar till KAM Chef Sverige och du är behjälplig med att assistera KAM Chef Sverige och övriga teamet med administration runt övriga kunder.
Tjänsten innebär samarbete med många intressenter både internt och externt vilket ställer höga krav på kommunikativ förmåga liksom förmåga att leverera genom andra. 
VARFÖR ATT DETTA JOBB VIKTIGT? 
Servicehandeln är en väldigt viktig kommunikationskanal då den är snabbrörlig och trendkänslig, och konsumenten är mer benägen att handla på impuls än i traditionell dagligvaruhandel. Online handeln är på stark frammarsch och konsumenten adapterar i hög takt bekvämligheten av att handla sina dagligvaror hemifrån. 
EXEMPEL PÅ ANSVARSOMRÅDEN 
• Maximera Risentas marknadsandelar, lönsamhet och omsättning genom strategisk försäljning på central nivå på kedjekunder och andra tilldelade kunder, samt utveckla och implementera verktyg för att maximera resultaten på lokal nivå hos kund. 
• Aktivt förstärka Risentas roll som en seriös kategoripartner. Bredda Risentas kontaktytor per kund och möjliggöra fler kontaktytor mellan Risenta och våra kunder. 
• Ansvarig för att utveckla planer för hur man ska positionera Risenta mot tilldelade konton. Dessa strategier skall omsättas i planer per kanal och konto. 
• Insamling, analys och rapportering av relevant information till KAM Chef Sverige och ledningsgrupp i syfte att planera och förbättra Risentas position på marknaden. 
• För de tilldelade kunder, i samråd med KAM Chef Sverige, budgetera volym, marginal samt omsättning för nästkommande år samt kontinuerlig uppföljning för att säkerställa att Risenta uppnår fastställda målsättningar på totalen, artikelgrupper och på artikelnivå.
• Säkerställa lämplig resursfördelning samt att investeringarna hålls inom budget och ramen för gällande affärsplan. 
• Följa upp, utvärdera och förbättra säljaktiviteter och maximera avkastningen på investeringen. 
• Aktivt bidra till att utveckla varumärket Risenta samt kundens och konsumentens syn på varumärket. KAM SVH skall driva Risentas varumärke och synlighet inom de kategorier som vi arbetar inom för att flytta fram Risentas position som ett attraktivt varumärke. 
• Aktivt bidra till att företaget utvecklar och implementerar nya och mer effektiva processer som bidrar till interna synergieffekter samt till ett mer effektivt bemötande mot kund. 
• Bidra till teamet och avlasta KAM Chef Sverige och teamet med viss administration runt andra kunder. 
VEM ÄR DU? 
För att på bästa sätt kunna axla denna roll ser vi att du har en kandidatexamen inom förslagsvis inom ekonomi och/eller marknad. 
Du är troligtvis i början av din karriär och har arbetat med försäljning innan eller parallellt med dina studier, meriterande om denna försäljning är inom SVH/DVH.
Som person är du en ambitiös teamspelare som arbetar strukturerat och resultatinriktat, och du hanterar Office paketet obehindrat. 
Du är en god kommunikatör och har förmågan att bygga goda relationer med kollegor och kunder.
VARFÖR RISENTA? 
På Risenta får du möjligheten att tidigt i karriärer få ansvar för att vara med och bidra till att utveckla vår affär och företaget. Vi har det högt i tak och allas åsikt och input värderas. Här får du möjligheter att växa inte bara inom rollen utan möjligheter finns för vidare karriär internt för rätt kandidat. 

Tycker du att detta låter som din nästa utmaning? Sök då tjänsten redan idag. 

Sista ansökningsdagen är: 2016-10-02
Tillträde under hösten, enligt överenskommelse 

Har du frågor som rör tjänsten är ni välkomna att kontakta ansvarig rekryterare  
Liselott Nejdeblad Hallstensson på: 070-248 69 90. 

Observera att vi inte tar emot några ansökningar via post eller mail. Ansökan skickas via länken nedan.

Publiceringsdatum
2016-09-06

Körkortskrav
B
Varaktighet, arbetstid
mån-fre, 8-17 Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.

Ersättning
månadslön
enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Liselott Nejdeblad Hallstensson liselott.hallstensson@instorebusiness.se

Företag
Instore Business AB

Adress
Instore Business AB
Vasagatan 16
11120 Stockholm

Kontorsadress
Vasagatan 16

Jobbnummer
3031262

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Instore Business AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Instore Business AB: