Key Account Manager med internationell erfarenhet till Cetwin
Bravura / Säljarjobb / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Upplands Väsby,
Sollentuna,
Täby,
Upplands-Bro,
Vallentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Upplands Väsby,
Sollentuna,
Täby,
Upplands-Bro,
Vallentuna eller i
hela Sverige Cetwin söker en Key Account Manager med internationell erfarenhet till sitt kontor i Upplands-Väsby strax utanför Stockholm. Cetwin är ett företag på framkant i att leverera helhetslösningar kring ID-kort och säkerhetslösningar. Företaget levererar bland annat applikationer, kortläsare, korttillverkare för att tillhandahålla deras kunder med olika helhetslösningar. Företaget har kunder i många olika delar av världen och som Key Account Manager kommer du i stor utsträckning bli företagets representant runt om i världen. För rätt person väntar spännande utmaningar och en mycket attraktiv lönemodell.
Publiceringsdatum2011-04-07Dina arbetsuppgifterSom Key Account Manager ansvarar du för hela säljprocessen. Du kommer dels överta befintliga kunder, dels följa upp leads från mässor samt nykundsbearbeta. Du kommer att arbeta med kundbearbetning, offerter, uppföljning av leveranser och ta det övergripande kundansvaret. Cetwin har de flesta av sina kunder runt om i världen, därtill ställer de ut sina produkter på mässor två gånger per år. Rollen innebär mycket resor till länder som till exempel mellanöstern, Turkiet, Ryssland samt övriga länder i den regionen men även till länder inom EU. Som Key Account Manager kommunicerar du nästan uteslutande på engelska, i både tal och skrift med dina kunder.
Kundunderlaget är till största delen länders regeringar samt större banker och företag. Rollen innebär en hel del resor men du kommer också att arbeta inne på Cetwins kontor som är placerat i Upplands-Väsby. Du kommer att ingå i företagets ledningsgrupp.
KvalifikationerTeknisk profil
Vi tror att du som söker har arbetat i en liknande roll tidigare och gärna på ett tillverkande teknikföretag. Ett grundkrav är att du arbetat med försäljning av internationell karaktär i minst 5 år och gärna i rollen som Key Account Manager. Om du tidigare arbetat med försäljning av bankomater eller andra självbetjäningsautomater är det mycket meriterande. Vidare är du är van att skriva offerter, avtal och presentera material med hjälp av datorn som verktyg.
Då rollen kräver att du i stor utsträckning kommunicerar på engelska med dina kunder är ett krav att du behärskar och känner dig bekväm i att prata och skriva engelska.
Vem är du?
Du som söker tjänsten är målinriktad och motiveras av utmaningar. Du tycker om säljyrkets karaktär och drivs av att göra affärer.
Övrig information:
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Plats: Upplands-Väsby, tjänsten innebär resor.
Lön: Attraktiv lönemodell med en fast och en rörlig del.
Kontakt: Ansvarig rekryterare på Bravura, Kristina Nicolin, 08-40024050
Om Bravura:
Bravura är bemannings- och rekryteringsföretaget för akademiker i början av karriären och för dig som är mer erfaren. Vi erbjuder extrajobb och rekryteringar inom hela tjänstemannaområdet. Sedan starten 2008 har vårt fokus legat på tjänster inom IT/Teknik och detta är fortfarande vårt största område.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-05-09
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktKristina Eriksson Nicolin, 08-40024050
FöretagBravura
AdressBravura
Hornsgatan 172
11728 Stockholm
Jobbnummer 898039
Observera att sista ansökningsdag har passerat.