Key Account Manager (KAM) till Responda Group

AxÖ Consulting AB / Säljarjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AxÖ Consulting AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Järfälla, Sollentuna eller i hela Sverige

Responda Group är ett ledande svenskt kundserviceföretag. Våra 600 medarbetare hanterar årligen fler än 10 miljoner kundkontakter - åt mer än 3 500 uppdragsgivare. Vår passion är att genom innovativ, effektiv och kvalitativ service leverera värdeskapande kundupplevelser och stärkta relationer. Vi har verksamhet i Stockholm, Eskilstuna, Kalix, Haparanda, Östersund, Arbrå samt Halden i Norge

Som Key Account Manager (KAM) för vår kundserviceverksamhet är du ansvarig för att bygga och upprätthålla långsiktiga relationer med företagets viktigaste kunder.

Du arbetar strategiskt för att identifiera kundernas behov och förväntningar, utveckla kundspecifika lösningar och säkerställa hög kundnöjdhet. Rollen kräver en djup förståelse för företagets produkter och tjänster samt en stark affärsmässig förståelse.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden

Kundrelationer:

- Bygga och upprätthålla starka, långsiktiga relationer med nyckelkunder.
- Fungera som den primära kontakten för specifika nyckelkunder.
- Regelbundet kommunicera med kunder för att förstå deras behov och krav.

Strategisk Planering:

- Utveckla och implementera strategiska planer för att uppnå försäljningsmål och kundtillfredsställelse.
- Identifiera och driva affärsmöjligheter hos befintliga och nya kunder.
- Samordna interna resurser för att uppfylla kundernas behov och överträffa deras förväntningar.

Försäljning och Förhandling:

- Ansvara för att uppnå försäljningsmål och budgetar.
- Förbereda och genomföra försäljningspresentationer och förhandlingar.
- Utarbeta och följa upp avtal och kontrakt med kunder.

Marknadsanalys och Rapportering:

- Förse CCO med regelbundna rapporter om kundernas status och framtidsutsikter.

Kundsupport:

- Säkerställa hög kundnöjdhet genom att proaktivt lösa problem och hantera kundklagomål.
- Samarbeta med den operationella verksamheten och andra avdelningar för att leverera bästa möjliga service.

Kvalifikationer och erfarenhet

Kandidatexamen inom företagsekonomi, marknadsföring eller motsvarande är meriterande. Minst 5 års erfarenhet av försäljning, med bevisad framgång som Key Account Manager eller liknande roll. Erfarenhet av BPO är meriterande. Erfarenhet av att hantera nyckelkunder och förhandla komplexa avtal.

Kompetenser och färdigheter:

Starka interpersonella och kommunikationsfärdigheter. Utmärkta förhandlings- och presentationsfärdigheter. Förmåga att analysera data och marknadstrender. Självständig och resultatorienterad med starka organisatoriska färdigheter. Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.

Publiceringsdatum
2024-08-23

Dina personliga egenskaper
- Stark kundfokus och förmåga att bygga långsiktiga relationer.
- Hög affärsmässig förståelse och strategiskt tänkande.
- Proaktiv och lösningsorienterad.
- Flexibel och anpassningsbar i en dynamisk arbetsmiljö.

Övrig information
Innehav av körkort är ett krav. och möjlighet att resa inom och utanför Sverige vid behov.Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Sista dag att ansöka är 2024-09-07.

VILLKOR
Tillsvidareanställning mede 6 månaders provanställning.
Omfattning: 100%.
Placeringsort: Stockholm alt. någon av våra andra placeringsorter
Lön och tillträde enligt överenskommelse.

Besök gärna vår https://www.respondagroup.se/ eller våra sida på https://www.linkedin.com/company/responda-group-ab/mycompany/


Responda Group är en leverantör av professionell svars- och kundservice för företag och våra tjänster anpassas helt och hållet utifrån kundens behov och tekniska lösning. Sedan starten har vi haft som mål att bli Sveriges ledande outsourcingpartner inom svars- och kundservice och upplever nu en stark tillväxt både vad gäller kunder samt organisation.

Besök gärna vår hemsida eller våra sida på LinkedIn

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Ersättning
Fast månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-09-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/195".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
AxÖ Consulting AB (org.nr 559099-7531)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Responda Group

Kontakt
Johan Rosenqvist
070-3267856

Jobbnummer
8857443

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AxÖ Consulting AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AxÖ Consulting AB: