Key Account Manager/KAM IT i Stockholm

Försäkringskassan / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Stockholm, Sundbyberg, Huddinge, Botkyrka, Sollentuna eller i hela Sverige

Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.

Vill du vara med och leda inom en av landets största IT-avdelningar? Som KAM på Försäkringskassans IT-avdelning har du möjligheten att utveckla ditt ledarskap. Ansök redan idag.

Ansvar och arbetsuppgifter

Som Key Account Manager har du ansvar för att utveckla, förbättra relationer/samarbete mellan FK verksamhet, Pensionsmyndigheten, externa partners och IT.

Du leder Kundteam som består av medarbetare och chefer inom IT, för att arbeta med proaktivitet och långsiktig planering ihop med verksamhet/extern part. Du skapar förståelse av IT:s arbete inom verksamheten och inom IT förståelse för verksamhetens behov och krav

Som KAM-IT ansvarar du för att guida och leda verksamheten genom verksamhetsutvecklingsprocessen, specifikt uppdragsflödet. Att samverka med avdelningen för ledning och styrning för att starta upp utvecklingsprojekt. KAM-IT agerar drivande i samverkansmodellen i enlighet med beslutat ramverk och säkerställa att IT jobbar mot nytta och värde mot Försäkringskassans mål.

I arbetsuppgifterna ingår att förhandla och teckna överenskommelser och Service Level Agreement (SLA).

Vi söker dig som

• har akademisk examen eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har ledarskapsbakgrund
• har goda kunskaper om IT-tjänstehantering
• har erfarenhet av kundrelationer och är serviceinriktad
• har erfarenhet av samarbete mellan verksamhet och IT i utvecklingsfrågor/projekt
• har god samarbetsförmåga och lätt för att skapa förtroende och goda relationer
• har goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• är mål- och resultatinriktad
• är en drivande och självgående person med god laganda

Det är meriterande om du:

• har pedagogisk kompetens
• har arbetat med samverkan mellan myndigheter eller företag
• har arbetat med budget och resultatansvar eller likvärdig ekonomisk kompetens

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Publiceringsdatum
2017-12-01

Övrig information
Anställningarna är tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Svenskt medborgarskap krävs eftersom tjänsterna är säkerhetsklassade och säkerhetsprövning kommer göras. Placering i Stockholm men Sundsvall kan vara möjlig.

Intervjuer kommer i första hand ske den 9-10 januari i Stockholm.

Kontakt
Rekryterande chef: Catharina Nilsson, 010-116 9856 (för frågor om tjänsten). HR-administratör Josefin Lewenstierna, tfn 010-116 33 76 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackliga representanter: Per Sandemalm (SACO), Helén Sidén( ST), Irre del Babra Ehn (SEKO). Dessa nås via vår växel 08-786 90 00.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast den senast den 17 december 2017. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.

Vi avstår från erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Stockholm
10351 Stockholm

Kontorsadress
Stockholm

Jobbnummer
3832645

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: