Key Account Manager från dagligvaruhandeln till spännande företa

Bravura / Säljarjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.

Publiceringsdatum
2015-02-02

Företaget
Företaget driver och utvecklar ett emballagesystem där enheterna återanvänds i ett retursystem, till fördel för miljön. I dagsläget används företagets produkter av omkring 1500 kunder inom den svenska dagligvaruhandeln, företaget har även internationell närvaro. Företaget har cirka 130 anställda och finns verksamt på fem orter i landet.

På Helsingborgskontoret arbetar idag cirka 30 personer i skift och 7 tjänstemän på kontoret. Du kommer i rollen som Key Account Manager (KAM) att ha en säljkollega på plats och ytterligare säljkollegor på andra orter. Försäljningssidan arbetar med att sälja tjänsten i sig: emballaget och det tillhörande retursystemet.

I rollen som KAM kommer du främst att arbeta med bearbetning av nya kunder. Även viss kundvård av befintliga kunder kommer att innefattas i rollen där syftet är att utveckla och förbättra affären samt vårda relationen. Du arbetar med att förstå kunden och hur samarbetet med densamma kan bli än bättre. För arbetet mot nya kunder använder du dig av prospekteringsunderlag som är framtaget av en intern funktion inom företaget. Du har ansvar för att bearbeta dessa kunder och skapa nya affärsmöjligheter med hjälp av företagets produktportfölj. Viktigt är att du skapar en förståelse för kunden och hur du kan få till ett framgångsrikt samarbete. Företaget har en given produktportfölj de erbjuder sina kunder, men där du som KAM också har en viktig uppgift att i kundsamarbetet vara lyhörd för eventuella utvecklingsmöjligheter av erbjudanden eller lösningar. Som KAM arbetar du mot kunder runt om i hela Sverige och även på internationell nivå. I tjänsten förekommer resor, dessa sker främst i södra Sverige.

Detta är initialt ett uthyrningsuppdrag om 6 månader. Därefter finns möjlighet till förlängning eller överrekrytering.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som KAM kommer du främst att arbeta med bearbetning av nya kunder. Även viss kundvård av befintliga kunder kommer att innefattas i rollen där syftet är att utveckla och förbättra affären samt vårda relationen. Du arbetar med att förstå kunden och hur samarbetet med densamma kan bli än bättre. För arbetet mot nya kunder använder du dig av prospekteringsunderlag som är framtaget av en intern funktion inom företaget. Du har ansvar för att bearbeta dessa kunder och skapa nya affärsmöjligheter med hjälp av företagets produktportfölj. Viktigt är att du skapar en förståelse för kunden och hur du kan få till ett framgångsrikt samarbete. Företaget har en given produktportfölj de erbjuder sina kunder, men där du som KAM också har en viktig uppgift att i kundsamarbetet vara lyhörd för eventuella utvecklingsmöjligheter av erbjudanden eller lösningar. Som KAM arbetar du mot kunder runt om i hela Sverige och även på internationell nivå. I tjänsten förekommer resor, dessa sker främst i södra Sverige.

Detta är initialt ett uthyrningsuppdrag om 6 månader. Därefter finns möjlighet till förlängning eller överrekrytering.

Kvalifikationer
• Akademisk examen inom ekonomi/logistik eller motsvarande.
• Erfarenhet av försäljning av systemlösningar eller komplexa tjänster, exempelvis transportlösningar.
• Erfarenhet av nykundsbearbetning.
• Branschkunskap eller erfarenhet av arbete inom dagligvaruhandeln.
• Kunskap i Jeeves, eller annat affärssystem.
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska.

Dina personliga egenskaper
Du som söker denna roll förväntas ha en förståelse och intresse för försäljning. Du är kundfokuserad och har i detta en förmåga att skapa förtroende och relationer. Då rollen innefattar kontakt med nya kunder som kan vara obekanta med företagets produktportfölj är det viktigt att du är pedagogisk och har förmåga att förmedla information på ett enkelt och konkret sätt. Som person är du ordningssam, strukturerad, har ett starkt självdriv och trivs att arbeta i en tempofylld miljö.

Övrig information:

Start: Omgående, eller efter överenskommelse med hänsyn till eventuell uppsägningstid.
Plats: Helsingborg / södra Sverige
Lön: Fast + rörlig, enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, info@bravura.se , tel. 040-617 0550

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: KAM, Key Account Manager, AM, nykundsbearbetning, strategi, sälj, försäljning, B2B, dagligvaruhandeln, miljö, hållbarhet

Arbetstider och omfattning
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast + rörlig, enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva Boynton 08-40024050 eva.boynton@bravura.se

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 1283

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2150865

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: