Key Account Manager / Contract manager

2Complete AB / Säljarjobb / Stockholm
2025-10-07


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos 2Complete AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Är du nyfiken, kreativ och ser möjligheter där andra ser hinder? Har du affärsmässighet, driv och ett genuint intresse för att utveckla tjänster i nära samarbete med kund? Trivs du med att ta helhetsansvar för leverans, resultat och relationer? Då kan detta vara nästa steg i din karriär.

Vad erbjuder vi?

En nyckelroll i en organisation som tror på utveckling genom människor.
Ett nära samarbete med kunder och kollegor, där fokus ligger på kvalitet, innovation och hållbarhet.
Ett varierande och dynamiskt arbete där du kombinerar ledarskap, affärsutveckling och strategiskt tänkande.
Möjlighet att arbeta i en internationell miljö med utvecklingsmöjligheter både nationellt och globalt.
En kultur som präglas av ansvarstagande, ärlighet, gemenskap och entreprenörsanda.
En arbetsplats där samarbete, förtroende och öppenhet skapar grunden för långsiktiga kundrelationer och starka team.


Företaget är en av landets ledande aktörer inom service- och arbetsplatstjänster, med verksamhet över hela Sverige. Genom att kombinera kvalitet, engagemang och innovation skapar man miljöer där människor trivs, utvecklas och presterar.

Tjänsteutbudet omfattar ett brett spektrum, från teknisk service och arbetsplatslösningar till mat- och städtjänster med målet att skapa hållbara och effektiva arbetsplatser för sina kunder. Medarbetarna är företagets största tillgång, och man lägger stor vikt vid att erbjuda utbildning, karriärmöjligheter och en inkluderande kultur som genomsyras av respekt och samarbete. Mer information om kunden ges vid personlig kontakt.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har en god kommersiell förståelse, ett strategiskt mindset och en naturlig förmåga att leda både människor och affärer. Du har erfarenhet av att arbeta nära kund, där kvalitet, leverans och resultat står i centrum.


Publiceringsdatum
2025-10-07

Kvalifikationer
Högskoleutbildning inom relevant område eller motsvarande erfarenhet.
Erfarenhet av kommersiellt arbete med kundansvar, gärna inom service, FM eller annan tjänstebaserad verksamhet.
Dokumenterad erfarenhet av resultat- och personalansvar.
God ekonomisk förståelse och vana av budgetarbete, prognoser och analys samt god systemvana, gärna inom Excel och Power BI.
Mycket god svenska och engelska i tal och skrift.
B-körkort.

Som person är du strukturerad, kommunikativ och relationsskapande. Du har ett genuint intresse för service och människor, och drivs av att skapa värde både för kunden, teamet och företaget. Du har en förmåga att se helheten, men också förstå detaljerna som får verksamheten att fungera. Du är trygg i att leda förändring, bygga relationer och skapa engagemang i ditt team.

Vad innebär rollen?

I rollen som Key Account Manager/kontraktansvarig får du ett helhetsansvar för tilldelade kundkontrakt från leverans och kvalitet till ekonomi och utveckling. Du har ett övergripande ansvar för både den operativa och kommersiella delen av kontraktet och fungerar som en strategisk partner till kunden.

Exempel på ansvarsområden:
Helhetsansvar för kundkontraktens leverans, kvalitet, ekonomi och utveckling.
Bygga och utveckla starka relationer med kunden och dess intressenter.
Säkerställa efterlevnad av kontraktsvillkor och kontinuerlig förbättring av leveransen.
Identifiera och driva nya affärsmöjligheter i samverkan med kunden.
Ansvara för budget, prognoser och uppföljning tillsammans med controller.
Delta i regelbundna affärsgenomgångar med kund och ledning.
Leda och coacha ett team med direktrapporterande Service Managers.

Samarbeta nära med interna funktioner och kollegor inom det nordiska nätverket.


Rollen är mångfacetterad och passar dig som vill kombinera strategiskt arbete med ett operativt ledarskap. Du blir en nyckelperson i samarbetet med kunden och har stor möjlighet att påverka både affärens och teamets utveckling.

Detta är en direktrekrytering med start omgående eller enligt överenskommelse med inledande provanställning. Arbetstider: Vardagar 08.00-17.00, med placeringsort i Stockholm. Som en del av rekryteringsprocessen kommer vi att genomföra säkerhetsprövning så som ekonomisk bakgrundskontroll och efterfråga utdrag ur belastningsregistret.

Låter det här som en roll för dig? Ansök redan idag, urval sker löpande. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare hos 2Complete.

Om 2Complete

Trygghet och förtroende är målen i 2Completes rekryteringsprocess. Detta uppnås genom ett nära och personligt samarbete med de kunder som valt oss som sin rekryteringspartner. Vår passion för att få ut människor i arbete och att få in rätt person i rätt sammanhang i arbetslivet, driver oss framåt.

2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011.

2Complete Group är Gasellen vinnare 2022, utmärkelsen som tilldelas Sveriges snabbast växande företag.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
2Complete AB (org.nr 556811-8334)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
2Complete

Kontakt
Elida Rhodin
elida.rhodin@2complete.se

Jobbnummer
9544551

Prenumerera på jobb från 2Complete AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos 2Complete AB: