Key Account Manager
Optidev / Säljarjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Optidev i Borås Optidev ABär idag marknadsledande inom robusta mobila IT lösningar för spårbarhet och insamling av affärskritisk information. Med effektiva flöden och spårbarhet i realtid sparar dessa lösningar både tid och effektiviserar våra kunders verksamheter. Vårt huvudkontor ligger centralt i Borås. Läs mer om oss på
www.optidev.se (
http://www.optidev.se/).Rollen:
Som Key Account Manager (KAM) hos oss blir du en viktig kugge i vårt framgångsrika säljteam, med Optidevs starka varumärke i ryggen. Tjänsten omfattar ansvar för en eller flera nyckelkunder där du med driv, kompetens och engagemang matchar kundens behov mot vår portfölj och kapacitet. Vi lägger stor vikt vid att du har tidigare erfarenhet av liknande rollermed goda resultat.Du kommer ha nära kontakt med våra utvecklings- och teknikteam och vi utgår ifrån att du har tidigare erfarenhet av såväl teknisk försäljning som försäljning av mjukvara/ mjukvarulösningar.
Våra kunder finns i Sverige, Norge, Danmark och Finland och som KAM hos oss är du kontaktytan i både nya och befintliga affärer.
DåOptidevs affärer och projekt är komplexa, lösningsorienterade och ibland relativt långa är det viktigt att vara uthållig och kunna driva affärsprocessens alla steg.
Optidev är ett företag som ständigt växer och utöver att ta hand om dina kunder på bästa sätt ser vi gärna att du är delaktig i vår resa att utveckla KAM-rollen.Du ska brinna för att göra både dina kunders ochkollegors vardag snäppet bättre och effektivare hela tiden. Du har ett stort intresse för affärsutveckling och är van att skapa goda relationer med både stora och mindre kunder. Du är affärsdriven, självgående och drivs av din egna såväl som kundens och bolagets utveckling och du kommer antagligen från ett företag som håller på med försäljning i liknande form, gärna inom IT.
Du behärskar engelska och svenska väl i både tal och skrift.
Vi prioriterar följande erfarenheter och egenskaper:
• Starkt kundfokus och ett driv att ständigt förbättra och skapa kundnytta
• God förståelse för kundens affär och utmaningar och förmåga att guida dem genom behovsanalysen
• Bra på att presentera tekniska lösningar från ett affärsmässigt perspektiv
• Erfarenhet från förhandlingar och avtal (exempelvis ramavtal)
• Erfarenhet av försäljning av mjukvarulösningar i kombination med hårdvara
• Förmåga att driva och förbättra Optidevs helhetsaffär
• Teknisk förståelse och intresse
• Förmåga att kommunicera på alla nivåer hos kunder och personal
• Naturlig fallenhet för att få med dig en grupp eller en individ på dina ideér
• Förmåga att driva längre och komplexa säljprocesser
Optidev erbjuder
På Optidev värnar vi om våra medarbetare och strävar mot att bli Sveriges bästa arbetsplats! Som ett steg i den riktningen blev vi utnämnda till en av Sveriges bästa arbetsplatser detta året. Du kommer att arbeta i en stimulerande företagskultur, i ett team med hög kompetens och där teamkänsla tillsammans med egen utveckling värderas högt. Optidev har sitt huvudkontor i Borås med kunder både nationellt och internationellt. Hos oss råder högt i tak och en målsättning att vara öppna och flexibla. Våra medarbetare ska alltid kunna påverka sin egen vardag genom delaktighet i förändringar både för individ, team och företag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2018-08-14ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnnika Johansson
annika.johansson@optidev.seFöretagOptidev
AdressOptidev
Nils Jakobsonsgatan 5 J
50430 Borås
KontorsadressNils Jakobsonsgatan 5 J, Borås
Jobbnummer 4287917
Observera att sista ansökningsdag har passerat.